• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Ditt uppdrag hos oss
Nu har du chansen att söka tjänsten som kundstjänstassistent på Uppsalahem där dina främsta arbetsuppgifter är att bemanna vår reception och ta hand om telefon, webb och mail. Arbetet är omväxlande och du samarbetar med hela organisationen. Trivs du med att vara en del av ett tight team tror vi att du kommer uppskatta den här rollen.

Med ett välkomnande och genuint bemötande tar du emot våra hyresgästers, medarbetares och externa besökares ärenden och frågor. Du vägleder våra kunder i allmänna boendefrågor, hanterar ärenden och ser till att kunden får kontakt med rätt avdelning/person. Genom att ge kunden rätt service, vid rätt tillfälle blir arbetet roligt och utvecklande för dig samtidigt som kunden känner sig hemma, inte bara i sitt boende, utan även i kontakten med oss på Uppsalahem.

Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken på människor och som tycker att det är roligt att ge kunderna en upplevelse utöver det vanliga. Du utstrålar glädje, engagemang och empati i kundmötet. För att lyckas i rollen har du en avslutad gymnasial utbildning, gärna högskoleförberedande. Du har god kunskap och erfarenhet av kundtjänstarbete och att jobba i en organisation som sätter kunden i fokus. Har du även erfarenhet av att arbeta i fastighetsbranschen är det ett plus.

Då du arbetar en hel del administrativt uttrycker du dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift. Dessutom har du god datavana och grundläggande kunskaper i Office 365.

Då inflödet av nya ärenden är kontinuerligt trivs du med att jobba både effektivt och strukturerat. Vi jobbar i en föränderlig och lärande verksamhet med målet att hela tiden bli lite bättre. Som person känner du därför ett engagemang för utveckling och förbättring.

Vi vill att du ska trivas på jobbet
Vi är stolta över att vara en öppen och inkluderande arbetsplats som tar tillvara på olikheter. Hos oss ska det vara lätt att vara människa, att få ihop livet med arbete och fritid. Därför erbjuder vi ett flexibelt jobb med både frihet och ansvar.

Vi på Uppsalahem
Vill du utveckla Uppsala och gillar du att träffa nya människor? Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora och små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare, gamers och hemmaodlare. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas?

Övrigt

Omfattning: Heltid
Arbetstider: Mån-fre 08.00 - 17.00
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Start: Omgående

Nyfiken?

Vill du veta mer om tjänsten? Då kan du kontakta Kundcenterchef Sofie Gimeson, 0187273670 eller HR Generalist Hanna Sjöberg, 018-7273778. Vi gör löpande urval och intervjuer. Om vi hittar rätt person kan vi därför tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-03-17.

Detta är en jobbannons med titeln "Uppsalahem söker två nya kundtjänstassistenter" hos företaget Uppsalahem AB och publicerades på workey.se den 24 februari 2021 klockan 17:01.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey