• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

På miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen är vi stolta över att tillsammans jobba för bästa möjliga vardag för kommunens invånare, företagare och besökare.

Genom att hantera frågor och utveckla verksamheter inom bygglov, översikts- och detaljplaner, miljö- och hälsoskydd, livsmedelsinspektion, tobak- och alkoholtillstånd, geografisk information, mark- och exploateringsfrågor och näringsliv skapar förvaltningen förutsättningar för hållbar samhällsutveckling i Falun. I uppdraget ingår också drift av kommunens mark. Uppdragsgivare är miljö- och samhällsbyggnadsnämnden, myndighetsnämnden för bygg- och miljöfrågor, kommunstyrelsen och gemensamma nämnden för alkohol, tobak och läkemedel.

Skulle du också vilja vara med och jobba för goda livsmiljöer? Vi erbjuder ett spännande uppdrag med stor möjlighet till personlig utveckling. Varmt välkommen att söka jobbet som chef för utveckling och verksamhetsstöd hos oss på miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen!

ARBETSUPPGIFTER
Som vår nya avdelningschef blir din uppgift att leda, planera och tillsammans med åtta härliga medarbetare fortsätta utveckla det interna verksamhetsstödet, förbättra och förenkla våra administrativa processer. Avdelningen stödjer verksamheterna och dess chefer inom områdena ekonomi, personal, arkiv, registratur, nämndadministration för tre nämnder, planadministration, internkontroller, GDPR, tillgänglighetsfrågor och verksamhetsutveckling.

Målet är att ge bästa möjliga stöd och service för att både avdelningen och förvaltningen ska uppfattas som tillgänglig, lösningsorienterad och kompetent.

Du kommer också att ta ansvar för att samordna och driva arbetet med digitalisering och IT-utveckling för att få fram nya lösningar och smartare arbetssätt på hela förvaltningen. I uppdraget ingår dessutom att hålla i arbetet med att skapa struktur kring förvaltningens målstyrning och processutveckling.

Tillsammans med förvaltningschef och ytterligare sju avdelningschefer ingår du förvaltningens ledningsgrupp.

KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet

- Universitets- eller högskoleutbildning med relevant inriktning för tjänsten

- Gedigen erfarenhet av utvecklingsarbete

- Erfarenhet av att driva processutveckling

- Erfarenhet av administrativt arbete

- Mycket goda IT-kunskaper

Personliga egenskaper

För att passa i rollen ser vi att du är en ledare med förmågan att delegera, motivera och samordna andra på ett effektivt sätt för att nå gemensamma mål. Du har ett tillitsbaserat förhållningssätt och arbetar för att främja dina medarbetares utveckling och arbetsmiljö.

Som person är du trygg, prestigelös, förtroendegivande och har en naturlig fallenhet för att skapa ett gott samarbets- och arbetsklimat. Du är strukturerad och strategisk och förstår vikten av delaktighet. Du har förmåga att ta hänsyn till det större perspektivet samtidigt som du kan se till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Då vi arbetar i lagstyrda processer ser vi att du är införstådd med samt kan förhålla dig till de ramar och regelverk som föreligger.

Vi lägger särskild vikt vid personliga egenskaper.

Meriterande kvalifikationer

- Erfarenhet av arbete i ledande ställning

- Erfarenhet av större digitaliseringsprojekt

- Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation

- Kunskaper i den grundläggande lagstiftning som en kommun vilar på

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsvidareanställning på heltid med möjlighet till deltid. Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. 

UPPLYSNINGAR

Anna Tosteby, förvaltningschef, 023 - 824 75

FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Frida Petersson, Sveriges Arkitekter, SACO, 023 - 867 66

Ulrika Bergman, Sveriges Ingenjörer, SACO, 023 - 827 74

Christina Johansson, Vision 023 – 821 10

Marcus Nordlund, Kommunal 023 – 822 89

ÖVRIGT

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. 

Inför denna rekrytering har vi även tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Arbetsplats
Myntgatan 45

791 60 Falun

Detta är en jobbannons med titeln "Chef för utveckling och verksamhetsstöd" hos företaget Falu kommun och publicerades på workey.se den 24 februari 2021 klockan 14:44.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey