• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Dina arbetsuppgifter
- Svara på inkommande samtal från kunder
- Registrera inkomna ordrar
- Hantera offerter
- Lotsa och vägleda kunder som visar intresse för inköp
- Samverka med utesäljare och andra kollegor inom företaget för att ge kunderna bästa möjliga service

Arbetstid: måndag - fredag 08:00-17:00

Som person ser vi gärna att du är en självständig teamplayer, noggrann och positiv. Du trivs med ett strukturerat arbetssätt, har lätt för att lära dig och vågar ta egna initiativ.
Du är affärsmässig och har ett utpräglat servicesinne.
Vi förväntar oss inte att du skall inneha all kunskap om alla våra nischade produkter redan ifrån dag 1, men vi tror att du med både en nyfikenhet och en vilja att lära dig tillsammans med en teknisk förståelse kommer att kunna utvecklas tillsammans med oss och växa in i rollen.

I denna rekryteringsfas har vår uppdragsgivare Schiedel valt att samarbeta med oss på BemanningsKontoret, där du som anställd först kommer att bli provanställd via oss och påbörja din anställning ute hos kunden med målet att anställningen skall gå över till en fast tjänst hos Schiedel efter 6 månader.

Din profil
Ditt säljarbete kännetecknas av struktur och proaktivitet vilket skapar förutsättningar för en hög aktivitetsnivå och marknadsnärvaro. Som person kan du dels lyssna och ta in vad kunden har för önskemål, samtidigt som du är nyfiken och har en god förmåga att identifiera nya möjligheter tillsammans med kunden. Du har en positiv inställning och ett starkt driv att åstadkomma resultat.
Du har god datorvana och är bekväm med att arbeta i olika affärssystem. Vi ser det som väldigt meriterande om du har tidigare erfarenhet utav att ha arbetat i SAP.
Du behärskar engelska väl i både tal och skrift.

Om företaget
Schiedel är just nu inne i en väldigt expansiv fas inom hela europa och storsatsar för framtiden. Så för rätt person med rätt driv så kommer det att finnas stora utvecklingsmöjligheter inom bolaget.

Schiedel finns representerat i ett 20- tal länder världen över med totalt cirka 1200 anställda och en årlig omsättning runt 2 miljarder sek. Vi har 75 års erfarenhet, över 40 år på den svenska
marknaden, så vi besitter gedigna kunskaper när det gäller skorstenar och skorstensprodukter.

För mer info besök gärna http://www.schiedel.se

Om oss
BemanningsKontoret är ett auktoriserat bemanning och rekryteringsföretag verksmam i Göteborg, Malmö och Stockholm och vi utmärker oss i vårt engagemang för kund och medarbetare. Verksamheten präglas av flexibilitet, lyhördhet och service och vi tror på kvalitet, personlig dialog och att ha ett nära samarbete med våra kunder och personal. Läs gärna mer på vår hemsida http://www.bemanningskontoret.se
DI Gasellföretag 2019 samt 2020

Du söker tjänsten tillsammans med ett uppdaterat CV och skickar det till [email protected] Efter avslutad rekryteringsprocess sparar vi ej ditt cv. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor gällande denna tjänst är du välkommen att ringa ansvarig rekryterare Tobias Wolfgang 072-5002677

Detta är en jobbannons med titeln "Ordermottagare/Innesäljare" hos företaget AB Bemanningskontoret Rt i Sverige och publicerades på workey.se den 24 februari 2021 klockan 07:48.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey