• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Vill du vara med och utveckla framtidens administrativa stöd till hälso- och sjukvården? Vi söker nu en ledningssekreterare som kan stötta chefer och medarbetare inom hälso- och sjukvården.

Ledningssekreterarna inom Hälso- och sjukvårdens stab arbetar med olika administrativa uppgifter främst gentemot centrumledningarna. Enheten består av 9 personer som ska leverera ett jämlikt stöd till 11 centrum och Hälso- och sjukvårdens stab.

Arbetsbeskrivning
I rollen som ledningssekreterare ingår du i Hälso- och sjukvårdens stab och har ett uppdrag mot ett eller flera centrum. Du ansvarar för att ge ett kvalificerat administrativt stöd och god service till våra chefer och medarbetare.

Ditt huvuduppdrag består bland annat av löpande administrativa arbetsuppgifter såsom mötesadministration, hantering av fakturor, diarieföring och stöd i Heroma. Det kan också förekomma att du får uppdrag som IT-resursperson, LBA-ansvar, telefoniansvar eller att du kommer att arbeta med arkivering, avvikelsehantering eller HR administration med mera.

I ditt arbete kan det även ingå att initiera och driva/delta i kvalitets- och utvecklingsarbete inom det administrativa området.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har god erfarenhet av att arbeta med administration där ordning och struktur tillsammans med en hög servicenivå är ett krav.

Vi vill att du har minst gymnasieutbildning men gärna vidareutbildning med inriktning på administration, IT eller liknande. Tjänsten kräver goda kunskaper i Officepaketet och vi ser gärna att sökande har arbetat med beställningar av utrustning och behörigheter tidigare.

Personliga egenskaper
Som person är du tillmötesgående och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du samarbetar bra med andra människor och planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är positiv och ser möjligheter med förändringar och kan tänka om vid oförutsedda situationer. Du är lyhörd för verksamhetens behov och utför dina uppgifter med noggrannhet och stort integritet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om din profil matchar vår kravbild och du vill arbeta i en öppen kultur med förändringsanda och tillsammans med en bredd av kompetensområden kan du vara den vi söker.

Anställning och information
Uppdragets omfattning är 100 %. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Huvudsakliga placeringen är i Linköping. Det kan förekomma resor i länet.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef, Astrid Trautsch, 010-103 63 51.
HR-chef, Erica Härnman, 0706-89 10 96.

Fackliga företrädare är:
Vision är Lotta Dahl, 010-103 23 96.
SACO är Håkan Hultberg, 010-103 05 19.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 16 augusti 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20200862. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Detta är en jobbannons med titeln "Ledningssekreterare, Hälso- och sjukvårdens stab, LinköpingEnligt överen" hos företaget Region östergötland och publicerades på workey.se den 20 juli 2020 klockan 13:14.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey