• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Kommunikatör med minst 2 års erfarenhet av offentlig verksamhet och som arbetat i minst 8 år som kommunikatör, projektledare eller likvärdigt. Stämmer detta in på dig? Då kan du vara den vi söker.

Om uppdraget

Kunden arbetar för regeringen och har bildat en Delegation för ett arbete som ska utreda och att finansiera konkreta ras- och skredförebyggande åtgärder. Kunden har ett sekretariat som hjälper Delegationen med geotekniska expertkunskaper och hantering av bidragsärenden. Uppdraget syftar till att tydliggöra och effektivisera den externa kommunikationen kring det arbetet.

Uppdraget ska påbörjas den 2021-04-01 och pågå till 2022-10-31. Omfattningen av uppdraget är ca 20 timmar per vecka, detta kan variera. Största delen av arbetet kommer att vara förlagt i Göteborg, du bör räkna med regelbundna resor till olika delar av Göta älvsområdet för att delta på möten med bland annat fastighetsägare och kommuner.

Dina arbetsuppgifter

I uppdraget ingår det att utveckla och verkställa kommunikationsplaner. I den generella kommunikationsplanen för sekretariatet ingår att planera, utveckla och uppdatera den övergripande informationen på kundens hemsida, att förstärka informationsflödet till kommuner, fastighetsägare och övriga intressenter samt att göra utskick av till exempel nyhetsbrev.

Dina kvalifikationer

- Minst 2 års erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet. Du ska kunna redovisa minst ett referensuppdrag som uppfyller detta krav.
- Minst 2 års erfarenhet av arbete med projekt inom infrastruktur eller samhällsplanering där fastighetsfrågor ingår. Du ska kunna redovisa minst ett referensuppdrag som uppfyller detta krav.
- Ska kunna både formulera och utforma informationsmaterial.
- Ska kunna utifrån tillhandahållna underlag kunna sammanfatta och förmedla teknisk information på ett tillgängligt sätt.
- Ska kunna hantera frågor som kommer in till ett sekretariat och följa upp att svar lämnas.
- Minst 8 års relevant erfarenhet i rollen som kommunikatör, projektledare eller likvärdigt.
- Eftergymnasial utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller likvärdigt.
- Körkort B.
- Konsulten ska dela kundens värdegrund; demokrati, legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt, effektivitet och god service.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected], 070 939 75 00

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Detta är en jobbannons med titeln "Kommunikatör sökes med erfarenhet av offentlig verksamhet" hos företaget Bemannia Kontor AB och publicerades på workey.se den 18 februari 2021 klockan 10:19.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey