• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Vi söker en ny kollega till inom Cash Management och Treasury till vår kund i centrala Stockholm. Något för dig? Sök här!

Är du kunnig administratör inom Treasury och Cash Management? Har du jobbat med internationella betalningar och avstämningar? Då kan detta jobb hos vår kund - som är ett internationellt och attraktivt bolag - vara något för dig! Detta är en möjlighet för dig som vill fortsätta utvecklas inom Treasury, och i synnerhet Cash Management, och vara en del av ett härligt och prestigelöst team som alltid strävar efter att nå goda resultat. Varmt välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vi erbjuder dig att bli en del av ett starkt och omtyckt team som har ansvar för hanteringen av inkommande och avgående betalningar. I teamet hjälper vi varandra och tar ett gemensamt ansvar för att jobbet ska bli gjort på ett effektivt och säkert sätt. Som medarbetare på Cash Management har man många, både interna och externa, kontakter och är en viktig del i administrationen och hanteringen av likvider. Att det är riktigt stora belopp som vi hanterar ställer höga krav på säkerhet och noggrannhet.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Ditt jobb inom Cash Management är att säkerställa att bolaget har effektiva och säkra processer för att genomföra betalningar världen över. Ett urval av de dagliga arbetsuppgifterna är:

• Se till att utgående finansiella betalningar och slutkundbetalningar utförs enligt registreringen i affärssystemet
• Avstämning av nostrokonton
• Instruera manuella SWIFT betalningar
• Förhandsavisera inkommande betalningar
• Problemlösning i samband med betalningar

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer tillhöra ett tight team om fyra personer som är engagerade, genuina och kunniga inom sitt område. Kontoret ligger centralt i Stockholm och bolaget totalt har omkring 300 anställda. Du kommer att jobba kontorstider, men såklart möjlighet till flexibiltet. Uppdraget är tänkt att starta omgående och sträcker sig till september.

Detta är ett konsultuppdrag med chans till förlängning. Som konsult på TNG omfattas du såklart av kollektivavtal och kommer ha en dedikerad konsultchef.

VEM ÄR DU?

För den här rollen söker vi dig som:

• har jobbat med avstämningar (och har bra koll på verktyg som ex IntelliMatch eller SmartStream)
• har erfarenhet av internationella betalningar och känner väl till SWIFT:s meddelandetyper

Vi arbetar i en internationell miljö och därför är det nödvändigt att du har god kunskap i engelska såväl som svenska i tal och skrift. Vi arbetar i dagligen Officepaketet och speciellt i Excel, varför goda kunskaper i dessa kommer till nytta. 

Som person är du strukturerad och noggrann och tycker om att jobba med siffror. Du är ansvarstagande och har inget emot att jobba mot dagliga stopp-tider. Att ge service och ha mycket kontakt med kollegor och andra samarbetspartners är något som du trivs med. Vi tror att du gillar att samarbeta med andra för att lyckas ännu bättre.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Detta är en jobbannons med titeln "Cash Management inom Treasury i Stockholm" hos företaget Tng Group AB och publicerades på workey.se den 12 februari 2021 klockan 15:08.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey