Vi söker nu en medarbetare till verksamhetsområdet Arbetsliv och försörjning; en administratör till enheten Jobbcentrum.

Enheten ansvarar för arbetsmarknadsinsatser, myndighetsutövning försörjningsstöd, övergripande flyktingmottagande, kommunala aktivitetsansvaret (KAA) och feriearbete. Arbetsgruppen är en kompetent och trevlig grupp som gillar att arbeta tillsammans och i team hjälpa varandra. Inom enheten arbetar ca 45 kollegor såsom administratörer, socialsekreterare, coacher, feriesamordnare, projektsamordnare samt arbetsledning. På arbetsplatsen arbetar ytterligare 4 kollegor som tillhör enheten VIA som även är en del av verksamhetsområdet Arbetsliv och försörjning.
Verksamhetens uppdrag är att motverka bidragsberoende och verka för invånares inkludering/integrering i samhället. Att vara flexibel, ha ett gott bemötande, tro på personers förmåga, engagemang och arbetsglädje är viktigt på vår arbetsplats.

Arbetsuppgifter
Som administratör inom Jobbcentrum kommer du närmast att tillhöra ett administratörsteam om 4 personer som arbetar tillsammans i ett team. Att vara en del av administratörsteamet innebär ett omväxlande arbete med sedvanliga administrativa arbetsuppgifter samt ingår även bemanning av arbetsplatsens reception. Att arbeta i receptionen handlar om att vara enhetens ansikte utåt och möta människor som är i behov av insatser från Jobbcentrum - människor i olika utsatta situationer.  Administratörsteamet arbetar även med att serva och stötta Jobbcentrums medarbetare i det dagliga arbetet.
Arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid och utifrån behov då tjänsten är under utveckling.

Din profil
Vi vill att du ska ha minst gymnasieutbildning och erfarenhet av att arbeta med människor i olika utsatta situationer då det i tjänsten till viss del ingår bemanning av arbetsplatsens reception. Önskvärt är att du har kännedom om kommunens organisation. Som person är du lugn, trygg, stabil och har självinsikt samt flexibel och prestigelös. Du kan jobba både självständigt men även i team. Vi ser gärna att du är driven, ambitiös och gillar att bidra till verksamhetsutveckling. 
Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva är meriterande likaså om du är flerspråkig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och B- körkort är ett krav.

 

Om förvaltningen
Vi finns här för människor. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun.

Om Hudiksvalls kommun

Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. 

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen.
Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: http://www.hudiksvall.se/jobbahososs 

Detta är en jobbannons med titeln "Administratör Jobbcentrum" hos företaget Hudiksvalls kommun och publicerades på workey.se den 17 maj 2024 klockan 00:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey