Digitaliseringsavdelningen

Vill du med din kunskap och erfarenhet vara med och bidra till att kommunen har en stabil och säker IT-miljö? Är du en serviceinriktad problemlösare som gillar högt tempo? Då har du ett jobb att söka!

Ditt nya jobb
Som IT-supporttekniker i 1:a linjen blir du en viktig del av vårt team som är en del av Servicedesk på Digitaliseringsavdelningen. I din roll tar du emot ärenden via telefon och serviceportal. Det är viktigt att du drivs av en vilja att göra nytta och hjälpa kollegor i kommunen att hitta lösningar på deras frågor och problem inom deras digitala arbetsmiljö. Du kommer hantera ärenden inom olika områden datorer, mobiltelefoner, surfplattor, telefoni, mjukvara, skrivare och nätverk. Vi arbetar och dokumenterar i vårt ärendehanteringssystem, där hanteras också skriftlig kommunikation i ärendet med användaren. Du är en viktig kugge i vardagen med att säkerställa att kommunens medarbetare får en bra och driftsäker arbetsmiljö inom IT.

Din kompetens
För att lyckas i rollen som IT-supporttekniker behöver du vara van vid att arbeta i en föränderlig miljö där du klarar att göra prioriteringar och behålla fokus och lugn, även när det blir mycket att göra. Som person arbetar du strukturerat och organiserat och ser vad som behöver göras och ser till att det blir utfört. Du samarbetar väl med kollegor och bidrar till en god arbetsmiljö. Du drivs av, och ser det som en utmaning, att hitta lösningar och svar på de frågor du tar emot både från användare och kollegor, allt från det enkla till det mer komplicerade. Du har goda kommunikationsförmågor och kan förklara tekniska koncept på ett enkelt och begripligt sätt för användarna. Du är utåtriktad och trivs i samtalet med människor.

Vi vill att du har relevant utbildning inom IT på lägst gymnasienivå. Goda kunskaper inom AD, Windows 10, M365 och Office-programmen är ett krav. Kännedom om Windows 11 är meriterande. Grundläggande kunskaper inom nätverk, utskrift och lagring samt kunskap inom PC, mobiltelefoner och surfplattor är ett krav. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Om du har erfarenhet av denna typ av arbetet inom kommunal verksamhet så är det meriterande. Lika så om du arbetat efter ett ITIL-ramverk.

Om oss
Digitaliseringsavdelningen har ansvaret för Jönköpings kommuns IT-verksamhet, med mål att leverera en stabil och säker IT-miljö samt skapa förutsättningar för en ökad digitalisering i kommunen. I ett nära samarbete med våra förvaltningar och bolag medverkar vi till att Jönköpings kommuns verksamheter utvecklas med hjälp av digitala tjänster och verktyg. Avdelningen hanterar idag ca 15 000 IT arbetsplatser och 65 000 AD-konton och lika många e-postkonton. Digitaliseringsavdelningens mål är att jobba processinriktat utifrån standardiserade arbetssätt enligt ITIL.

Övrigt
I denna rekrytering kommer urval och intervjuer ske löpande så vänta inte med din ansökan.
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker.

För frågor
Kontakta gärna enhetschef Monica Larsson, tfn 036-10 6311
Fackliga representanter
Jan Samuelsson, Sveriges Ingenjörer tfn 036-10 5428
Patrik Andersson, Vision, tfn 036-10 5489

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som supporttekniker!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Detta är en jobbannons med titeln "Supporttekniker 1:a linjen" hos företaget Jönköpings kommun och publicerades på workey.se den 3 maj 2024 klockan 09:57.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey