STAPPERT Sverige erbjuder ett unikt sortiment av rostfria produkter i kombination med kunskap, engagemang och effektiv distribution till industrikunder på den Nordiska marknaden. I Sverige omsätter vi drygt 300 miljoner kronor och finns representerade i Älmhult med lager och kontor samt försäljningskontor i Malmö, Västerås och Kungsbacka.

STAPPERT med säte i Düsseldorf är en ledande lagerhållare och distributör av rostfria långa produkter i Europa.

ARBETSBESKRIVNING

STAPPERT Sverige AB söker en operativ inköpare som ska verkställa köp enligt behov/plan och säkra leveranser. Har du några års erfarenhet inom Supply Chain och tycker det är spännande att jobba med produkter i rostfritt stål på ett internationellt företag? Då är detta kanske ditt nästa steg i karriären! Du erbjuds en omväxlande roll i ett växande företag.

I DINA ANSVARSOMRÅDEN INGÅR BLAND ANNAT

  • Genomföra inköp av material och legoarbete enligt behov/plan för leverans i rätt tid och i enlighet med företagets attestregler
  • Aktivt genomföra inköpsplanering och arbeta med beställningspunkter och orderstorlekar för att optimera lagernivåer
  • I applicerbara fall förhandla om pris och villkor med leverantörer
  • Underhålla register över beställt och mottaget material i företagets affärssystem
  • Bevaka och granska ordererkännanden från leverantörer
  • Bevaka att leveranser sker i tid och säkerställa hemtagning i samarbete med lager/logistik
  • Kontrollera fakturor mot ingångna avtal för att identifiera prisavvikelser och i samband med detta bevaka företagets intressen i enlighet med gällande attestregler
  • Deltaga i arbetet vid eventuell reklamationshantering mot leverantörer
  • Medverka vid leverantörsbedömning
  • Du rapporterar till inköpschefen och samarbetar enligt företagets värderingar: Långsiktighet, Ansvarstagande, Öppenhet och Resultat.

DIN PROFIL

  • Du har eftergymnasial utbildning gärna inom inköp/logistik samt några års erfarenhet av likande arbete. Meriterande med erfarenhet inom stålbranschen.
  • Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Goda färdigheter i MS Office
  • Du är strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga och hög integritet.
  • Du är analytisk och självgående och kan planera och organisera ditt arbete i god tid.
  • Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet.
  • Du tycker om att jobba i team men trivs också med uppgifter att lösa på egen hand.

Ansökan

Tjänsten inleds med en provanställning på sex månader för att därefter övergå i en tillsvidareanställning.

Tjänsten är på heltid och har placering på STAPPERTs kontor i Malmö. Vi rekryterar löpande och du är välkommen att sända in din ansökan snarast till Joacim Ekstrand, [email protected]. För mer information om tjänsten kontakta gärna Joacim Ekstrand, tel 073-982 70 23.

Läs mer om företaget på hemsidan sverige.stappert.biz.





Detta är en jobbannons med titeln "STAPPERT söker Operativ Inköpare" hos företaget Stappert Sverige AB och publicerades på workey.se den 2 maj 2024 klockan 09:19.

Hur du söker jobbet

Ansökan sker via e-post till [email protected].

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey