Tycker du om att arbeta med och utveckla samhällets infrastruktur, både under och över mark? Brinner du dessutom för arbetsmiljö och vill bidra till att dina medarbetare kan och vill göra sitt bästa på jobbet? Då är det kanske dig vi söker!

Som arbetsledare på gatukontoret kommer du att arbeta med ett stort eget ansvar, vilket ger dig möjlighet att påverka och utvecklas i rollen. Du kommer att arbete i ett ansvarsfullt, spännande och varierande arbete med planering, ledning och stöttning till våra medarbetare och dessutom leverera bra service till våra medborgare.

Gatukontoret tillhör offentlig utemiljö, en av tre verksamheter som ingår i tekniska förvaltningen. Offentlig utemiljö är ett team som arbetar med planering, projektering, väghållning, gata/anläggning, drift, underhåll, parker, lekplatser, utsmyckning, markarbeten, renhållning i naturen, trafikreglering, mm.
Arbetsledaren på gatukontoret har ett nära samarbete med VA-verksamheten gällande drift och underhåll samt nyanläggning av VA-ledningar och du kommer även vara en del av exploateringen och utbyggnad av allmän platsmark.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en arbetsledare på gatukontoret som ansvarar för anläggningsarbete kopplat till ledningsnätet samt gatu- och beläggningsunderhåll. Arbetsuppgifterna består också av personalfrågor, ekonomi, upphandlingar, utvecklingsarbete, osv. Som arbetsledare gatukontoret kommer du att rapportera till verksamhetschefen för offentlig utemiljö och ingår i offentlig utemiljös ledning/stab. Stora delar av arbetsuppgifterna är kopplad mot VA-verksamheten i alla anläggningsskeden.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande med de huvudsakliga arbetsuppgifterna är;

• Leda, planera, förbereda, genomföra och följa upp anläggningsarbete.
• Arbetsberedningar, riskanalyser, tidsplaner och arbetsmiljö.
• Personalansvar över medarbetarna på gatukontoret.
• Drift och underhåll samt nyanläggning av VA-ledningar.
• Ansvara och planera för bemanning, tidsrapportering och uppföljning
• Medverka i ekonomifrågor, prognos- och budgetarbete för drift, underhåll och skötsel.
• Medverka och genomföra upphandlingar enligt LOU.
• Tillse att myndighetskrav efterföljs.
• Kommunicera planerade och pågående arbete internt inom förvaltningen och kommunen samt externt med intressenter, fastighetsägare och allmänhet.

Du fattar beslut i enlighet med gällande lagstiftning, riktlinjer och delegation. Dokumentation är en viktig del av arbetet. Samverkan med interna och externa samarbetspartners är viktiga inslag.

Beredskap kan ingå i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Du har YH-utbildning som arbetsledare anläggning eller annan utbildning och erfarenheter som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har arbetat med anläggning VA i minst 5 år, meriterade med erfarenhet av materialberäkning, materialkännedom och beställning, samt har goda kunskaper inom övrig gatuanläggning. Vi lägger stor vikt vid dina ledaregenskaper och har du arbetat i arbetsledande position med personalansvar är det meriterande.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift, har goda IT-kunskaper samt god förmåga att administrera och dokumentera. För tjänsten krävs B-körkort. Erfarenhet av att arbete i kommunal organisation är meriterande.

Vi söker dig som är engagerad, drivande och trivs med att leda och stötta andra i deras arbete. Vi tror att du är bra på att bygga relationer med olika människor för att tillsammans arbeta mot uppsatta mål. Du är strukturerad, prestigelös, gillar utmaningar och tar dig an dem med ett tydligt lösningsfokus. Du behöver kunna ta initiativ, ta ansvar, vara noggrann och arbeta självständigt men också vara bra på att samarbeta. Eftersom arbetet innebär mycket kontakt med allmänheten och entreprenörer krävs det även att du är serviceinriktad och kan kommunicera i både tal och skrift på ett förtroendegivande sätt.

Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering.

ÖVRIGT
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

Detta är en jobbannons med titeln "Arbetsledare, gatukontoret" hos företaget Sjöbo kommun och publicerades på workey.se den 1 maj 2024 klockan 00:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey