• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Agera Kvinnojour är en ideell förening som bildades 2014. Vår verksamhet består av 3 delar

1. Stöd och skydd - vi erbjuder skyddat boende där våldsutsatta kvinnor och barn bor efter placering av socialtjänsten. Vi har plats för 9 kvinnor och deras eventuella medföljande barn. Vi erbjuder också stödsamtal till stödsökande personer i vår extern samtalsmottagning.

2. Samhälle, kunskap och opinion - Vi är en aktiv samhällsaktör som tillsammans med andra aktörer arbetar för ett samhälle fritt från våld.

3. Identitet och organisation - Vi arbetar för att löpande utvecklar vår verksamhet och organisation och för att vara en stark lokal aktör som är hållbar.

Kvinnojouren har i dagsläget 5 anställda dagtid, 4 extrapersonal och cirka 40 volontärer knutna till verksamheten. Vi är medlemmar i riksorganisationen Unizon. Vi har ett gott samarbete med kommunen.

Vi söker en kurator/ kontaktperson

Vi söker nu en medarbetare med erfarenhet av att arbeta med våld i nära relationer på en kvinnojour eller liknande och som inte är rädd att rycka in där det behövs. Som central knutpunkt i verksamheten behöver du ha god planerings- och initiativförmåga, vara lyhörd och ha lätt att anpassa dig till olika människor och situationer. Du ska kunna prioritera ditt arbete, vara flexibel och klara många bollar i luften. Du behöver också vara beredd på att ta eget ansvar för arbetsuppgifter då arbetsplatsen är liten och utgörs av dig och kollegor. Du ska ha god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt.

Arbetsuppgifter

Att arbeta på kvinnojour handlar om att ge stöd och vägleda till ett liv utan våld. Den dagliga kontakten med kvinnor och barn utgör basen i arbetet samtidigt som du ska verka för att vår förenings utveckling inom alla dess delar. Praktiska göromål kan förekomma men dina vanliga arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara att:

  • Besluta om inflyttning i samråd med socialtjänst samt ansvara för ärendehandläggning inklusive dokumentation.
  • Genomföra strukturerade hot- och riskbedömningar.
  • Ta kontakt och delta i möten med socialtjänst, polis, åklagare och andra myndigheter.
  • Ge stödsamtal och rådgivning till boendepersoner, deras barn samt andra stödsökande.
  • Ge krisstöd till kvinnor och barn i det skyddade boendet samt andra stödsökande.
  • Ge praktiskt stöd till boendepersoner.
  • Föreläsa/utbilda om våld i nära relation samt informera om Agera Kvinnojour.
  • Bidra till verksamhetsutveckling och metodutveckling utifrån verksamhetens mål och syfte.
  • Utföra sedvanliga kontorsuppgifter.
  • Ansvara för den dagliga driften av det skyddade boendet.
  • Samordning av volontärer.

Kvalifikationer

  • För tjänsten krävs att du har en socionomexamen eller likvärdig utbildning.
  • Erfarenhet av arbetet med våld i nära relationer.
  • Du ska ha erfarenhet av stödsamtal med vuxna och barn.
  • Du ska ha goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift.
  • Du ska ha mycket god datorvana.

Meriterande

  • Erfarenhet av arbete på kvinnojour, socialtjänsten eller annan social verksamhet.
  • Erfarenhet av nätverkande och utåtriktat informationsarbete.
  • Utbildning i Trappan-modellen.
  • Dokumenterad traumakunskap.
  • Språkkunskaper utöver svenska.

Vi värdesätter förmåga till självständigt arbete och samarbetsförmåga högt.

Övrigt

Som anställd ges du goda möjligheter till kompetensutveckling genom kurser, konferenser och seminarier. Du får också regelbunden professionell handledning samt friskvårdstimme.

Varmt välkommen att maila din ansökan till [email protected] senast den 19 augusti, 2020.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Dina uppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR.

Om lön

Lön enligt överenskommelse. Ange löneanspråk i ansökan.

Om anställningsvillkor

Vi erbjuder en tillsvidare anställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning på sex månader tillämpas. Förskjuten arbetstid kan förekomma vid behov. Innan anställning kommer utdrag ur Polisens belastningsregister att begäras. Vi är anslutna till Arbetsgivarförbundet IDEA.

Kontakt

Vid frågor är du välkommen att maila till [email protected] eller ringa till 08 - 27 90 80.

Verksamhetschef: Bridgett Stehag



Detta är en jobbannons med titeln "Agera Kvinnojour söker kurator / kontaktperson" hos företaget Agera Kvinnojour och publicerades på workey.se den 16 juli 2020 klockan 08:19.

Hur du söker jobbet

Ansökan sker via e-post till [email protected].

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey