Du som vill arbeta i ett litet team av teknikfantaster och har en fenomenal servicekänsla samt trivas i en roll där du kan hantera en mångfald av uppgifter, från lösa små IT-relaterade problem till att djupdyka in i större och mer komplexa projekt, look no further. Midsona söker nu deras nya kollega till IT-teamet, varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

I dockan, precis vid vattnet i Malmö hittar vi ett av Nordens ledande företag inom hälsa och välbefinnande. I lokaler med fönster som väggar är det ingen brist på D-vitamin under vinterhalvåret, men om du mot förmodan skulle behöva ett vitamintillskott är detta trots allt Midsonas hemmaplan.

Midsona har en centraliserad IS/IT funktion varav 9 personer sitter i Malmö. Midsona har idag bolag i Norden, Tyskland, Frankrike och Spanien och tjänsten innefattar resor några gånger om året. Med varje förvärv Midsona gör växer också IT-teamets ansvarsområde och projekt de är delaktiga i.
Rollen kommer vara varierande med stort ansvar inom diverse områden. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor där ni gemensamt ansvarar för de ärenden som kommer in i service desken.

Du kommer att vara ansvarig för att ta emot ärenden via mail och telefon, vilket innebär att du löser allt från enkla användarfrågor till svårare tekniska problem. Det kan innebära allt ifrån att beställa teknisk utrustning, ansvara för att skapa behörigheter och konton för användarna samt att delta i olika IT-projekt- helt enkelt se till att allt fungerar, allt från små till större problem!

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet av att arbeta i service desk och ett stort intresse för IT och problemlösning
- Trivs i en flexibel roll där du med trygghet kan ta dig an allt från små till stora problem
- Är obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift då du dagligen kommunicerar med kollegor och kunder.
- Det är meriterande om du även kan finska, franska, spanska eller tyska

Som person är du:

* Serviceinriktad
* Flexibel
* Ansvarstagande
* Har god samarbetsförmåga

Övrigt:
* Start: Omgående, men hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Tillsvidare, men 6 månaders provanställning
* Placering: Malmö, Dockan – 10 min promenad ifrån Malmö Central

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Midsona här!

Detta är en jobbannons med titeln "IT-support / Servicedesk till Midsona i Malmö!" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 30 april 2024 klockan 13:16.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey