För vår kunds räkning i Köpenhamn söker vi nu en HR Manager / HRBP där du får möjlighet att ta hand om en mängd HR relaterade uppgifter i en dynamisk vardag. Du kommer ansvara för den danska delen där din främsta uppgift är att erbjuda stöd och rådgivning åt ledarna, medarbetarna samt tillhandahålla allmänt HR-stöd i olika former. Allt tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor på arbetsplatsen där du kommer uppleva en informell arbetskultur med fokus på samarbete och trivsel.Exempel på arbetsuppgifter kommer att inkludera:
- Stötta chefer i personalrelaterade ärenden
- HR-relaterade uppgifter och allmän administration av personalpolicyer, anställningsförfaranden, förmåner för anställda, kontrakt etc.
- Generella arbetsrättsliga ärenden
- Administrativt arbete i samband med lönekörning (själva lönekörning är outsourcad till extern part)
- Nära samarbete med dina kollegor i det nordiska HR Management-teamet
Är det du vi söker? Vi söker dig som trivs i en dynamisk och ibland hektisk vardag. Du är inte expert på alla områden inom HR men har grundläggande kunskaper om det mesta. Dessutom är du initiativrik, självständig, proaktiv och framför allt, tillmötesgående som person.
Dessutom kommer du att trivas i rollen om du:
- Har en förståelse för administrativa uppgifter och processer
- Kan arbeta självständigt, har öga för detaljer och förmåga att skapa struktur
- Är serviceinriktad och behärskar kommunikation och rådgivning
- Kommunicerar flytande på danska och engelska
Start: Snarast möjligt
Längd: Ett vikariat på 6 månader – med möjlighet till fast anställning
Lön: Enligt kvalifikationer
Plats: Centrala Köpenhamn
Arbetstid: 25-37 timmar per vecka inom normal kontorstid. Du har möjlighet att påverka det veckovisa timantalet själv.
Vi ser fram emot din ansökan med CV- och personligt brev. Har du några frågor om rollen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lilian på [email protected]