Är du en
driven och kommunikativ person som vill arbeta med att övervaka och
hantera vår kunds servrar, nätverksutrustning och tjänster? Om rollen Vi söker en engagerad
och driven NOC-tekniker för att övervaka och hantera servrar,
nätverksutrustning och tjänster. I rollen kommer du bland annat att vara
ansvarig för att identifiera, felsöka och åtgärda incidenter med hjälp av våra
övervakningsverktyg. Ditt arbete kommer att innebära att hantera ärenden,
registrera incidenter och följa upp med kunder och beställare för att
säkerställa en effektiv problemlösning. Arbetsuppgifterna innefattar även att
utföra omstarter, starta och stoppa processer samt servrar enligt
dokumentation. Dessutom kommer du att fungera som kontaktperson för kunder,
beställare och tekniker för att säkerställa en smidig drift. Vi söker en
proaktiv person som är redo att ta itu med utmaningar och arbeta i en komplex
miljö. Du kommer tillhöra ett team om 22 personer. I rollen som supporttekniker
kommer du att arbeta i tre-skift och du behöver vara bekväm med att arbeta dagar,
kvällar och nätter. Skallkrav • 2–3 års relevant arbetslivserfarenhet eller
utbildning inom relevant område tex drift eller säkerhet. Grundläggande
teknisk kompetens inom en eller flera relevanta serverapplikationer (t.ex. Microsoft Exchange, Microsoft SQL Server, Microsoft 365, Azure,
Citrix, MySQL, Tomcat, Vmware och Hyper-V) Grundläggande
kunskaper i nätverk och kommunikation Goda
kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Då
rollen innebär mycket kundkontakt så behöver du vara kommunikativ Meriterande Grundläggande
kunskaper kring hantering av serverhårdvara Erfarenhet av
IT-leveranser och drift med förmåga att se helheten Ett
processorienterat och metodiskt arbetssätt (ITIL) Vem
är du? Som en problemlösare är du alltid på jakt efter
lösningar och tar dig an utmaningar med entusiasm. Din drivkraft och passion
för teknik gör att du tar initiativ och söker efter nya sätt att förbättra och ta
fram information. Med din starka kommunikationsförmåga är du bra på att
förklara tekniska koncept på ett enkelt sätt och kan effektivt samarbeta med
olika team och individer. I stressiga situationer behåller du lugnet och tar
dig an problemen metodiskt och med en uppfinningsrik inställning, vilket gör
dig till en pålitlig felsökare. Samtidigt är du ödmjuk i din kommunikation och
anpassar dig till olika tekniska kunskapsnivåer, vilket skapar en positiv och
samarbetsvillig arbetsmiljö. Om
vår kund Vår kund är en etablerad leverantör inom IT och
telekommunikation med fokus på att tillhandahålla omfattande tjänster och
specialistkompetens inom infrastruktur, arbetsplats, nätverk, support och
ServiceNow. Med över 20 års erfarenhet inom branschen, en betydande grupp
specialiserade konsulter, egna datacenter i Sverige, en dedikerad servicedesk
och samarbete med ledande molnleverantörer kan vår kund erbjuda en omfattande
portfölj av IT-tjänster och hybridlösningar som kan anpassas efter kundens
behov och levereras med ansvar för hela livscykeln. Om Framtiden Vi på
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i
människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb
och rätt kollega. För denna
tjänst kommer du inledningsvis att vara anställd genom oss på Framtiden, för
att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår kund. Övrig
information Startdatum:
Efter överenskommelse Ort: Solna,
Stockholm Omfattning:
Heltid Lön: fast
månadslön plus Ob-tillägg Arbetstider:
Varierande schema, tre-skift under dagar, kvällar och nätter Vi ser fram
emot din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "NOC-support till ledande IT- och telekomleverantör" hos företaget Framtiden i Sverige AB och publicerades på workey.se den 29 april 2024 klockan 15:07.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey