Arbetsuppgifter:

Som ekonomiassistent kommer du att vara en viktig del av vårt team och ha ansvar för följande uppgifter:

  • Bokföring av löpande affärshändelser
  • Hantering av leverantörs- och kundreskontra
  • Kontoanalys och avstämningar
  • Momsrapportering och övriga skattefrågor
  • Assistera vid månads-, kvartals- och årsbokslut
  • Bidra till att säkerställa god internkontroll och efterlevnad av ekonomiska riktlinjer och regelverk
  • Löneadministration inklusive skatter och sociala avgifter

Kvalifikationer:

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent hos oss bör du ha följande kvalifikationer och egenskaper:

  • Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
  • Erfarenhet av bokföring och ekonomihantering
  • Goda kunskaper i Fortnox och Office-paketet.
  • Strukturerad, noggrann och analytisk
  • Förmåga att arbeta både självständigt och i team
  • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift

Anställningsvillkor:

Tjänsten är en heltidsanställning med placering på vårt kontor i Lidköping.


Arbetstider:

Kontorstider 07-16


Ansökan:

Välkommen med din ansökan genom att skicka ditt CV och personliga brev via e-post till [email protected] senast 2024-05-31. Märk din ansökan med "Ekonomiassistent". Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Ekonomiassistent" hos företaget Nordicgoods AB och publicerades på workey.se den 29 april 2024 klockan 13:30.

Hur du söker jobbet

Ansökan sker via e-post till [email protected]. Vänligen använd rubriken/referensen "Ekonomiassistent".

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey