Är du en driven och serviceinriktad Ekonomiassistent som vill arbeta i en inspirerande miljö? Vi söker dig som har ett par års erfarenhet som Ekonomiassistent och är redo för en roll som ställer höga krav på din service- och kommunikationsförmåga.

Om företaget
Vår kund är ett globalt bolag som har sitt huvudkontor i centrala Stockholm. Här kommer du att bli en del av ett inkluderande team där engagemang, samarbete och service är gemensamma ledord.

Tjänsten är ett långt konsultuppdrag på minst ett år där du blir anställd av oss på Resultat och uthyrd till vår kund.

Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent kommer du att ingå i ett team på 6 personer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att koordinera hela kedjan för faktureringen. Arbetet innebär mycket kommunikation med bland annat delägare, där du kommer att samla in all information som krävs för varje faktura. Vidare kommer du att följa fakturan från att den skickas iväg, betalas samt vara delaktig i påminnelsehanteringen.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att innefatta:
• Hämta in information inför fakturering
• Kommunicera med berörda parter, oftast delägare
• Fakturera
• Följa upp fakturan
• Påminnelsehantering

Din profil
För att vara rätt i rollen som Ekonomiassistent söker vi dig som har en vidareutbildning inom ekonomi samt 2-3 års praktisk erfarenhet från arbete på en ekonomiavdelning.

Viktiga egenskaper för rollen som vi eftersöker hos dig är serviceinriktad, kommunikativ och lösningsorienterad. Vi söker dig som är driven och engagerad i ditt arbete, som inte kompromissar med kvaliteten och som trivs i en roll med många kontaktytor. I ditt arbetssätt är du noggrann och detaljstyrd, samtidigt som du inte tappar fokus på helheten.

Rollen ställer höga krav på din förmåga att kunna samarbeta, samla in information och självständigt koordinera det flöde fakturorna går igenom. Att du är strukturerad och älskar ordning och reda är en förutsättning för att lyckas i rollen.

Framgångsfaktorer
• Eftergymnasial utbildning
• 2-3 års erfarenhet från ekonomiarbete
• Serviceinriktad, noggrann och kommunikativ
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (http://www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (http://www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
START: Augusti 2024
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-05-19

Denna tjänst är ett konsultuppdrag på minst ett år där du är anställd av oss på Resultat AB och uthyrd till vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073 – 311 68 62.

Detta är en jobbannons med titeln "Ekonomiassistent till bolag i centrala stockholm" hos företaget Resultat i Sverige AB och publicerades på workey.se den 24 april 2024 klockan 11:53.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey