Vill du utvecklas i din yrkesroll och göra skillnad tillsammans med dina arbetskollegor? Då är det dig vi söker! Välkommen till en arbetsplats där du får hjälpa värmlänningen mitt i livet.

Och göra skillnad varje dag. På riktigt.

Din arbetsplats
Hos oss inom vårdadministration område slutenvård arbetar cirka 230 medarbetare som främst är placerade på Centralsjukhuset Karlstad samt sjukhuset i Arvika. Vi är nio enheter som samarbetar med ett 20-tal specialiteter, exempelvis ortopedi, kirurgi och medicin. Vi har en bred expertis inom ett stort antal specialiteter med goda möjligheter att utvecklas genom att arbeta inom andra områden. Vi är en serviceorienterad kunskapsorganisation som kännetecknas av kompetenta medarbetare, hög vårdkvalitet, utvecklingsvilja, engagemang, ansvar och delaktighet.

Vi söker nu en ny kollega till enhet 7, onkologiska kliniken. Tjänsten är ett vikariat på sex månader. 

Dina arbetsuppgifter
På onkologiska kliniken har du som vårdadministratör en betydande nyckelroll i patientens vårdkedja. Du är en viktig del i arbetsgruppen och samarbetar med läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, bokningsplanerare med flera.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

- dokumentation i journalsystemet Cosmic
- diagnosklassificering
- remisshantering
- telefonservice, posthantering, MDK (multidiciplinära konferenser), resebokningar,
- i övrigt förekommande vårdadministrativa uppgifter.

Vi är en hälsofrämjande arbetsplats som värnar om god arbetsmiljö. Vi erbjuder dig som anställd, flextid, friskvårdsbidrag, tillgång till gym i regionens lokaler, samt hälsoinspiratörer på varje enhet som anordnar aktiviteter.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi letar efter dig som är utbildad vårdadministratör, medicinsk sekreterare eller läkarsekreterare med goda kunskaper i svenska språket samt medicinsk terminolog. Gärna med erfarenhet av dokumentation inom onkologi.

Du tar ansvar, är noggrann, flexibel och har ett gott bemötande. Du trivs med att ge service och är positiv till utvecklingsarbete. För att trivas hos oss bör du ha förmåga att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt, samtidigt som du har en god förmåga att samarbeta i team. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser fram emot att höra från dig!

Om oss

Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. 

Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. 

Läs mer påhttps://www.regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss och följ oss på sociala medier. 

Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.

Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Detta är en jobbannons med titeln "Vårdadministratör till enhet 7, onkologiska kliniken, Karlstad" hos företaget Region värmland och publicerades på workey.se den 22 april 2024 klockan 13:08.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey