Är du redo att bli en nyckelspelare i vårt IT-team? 
Medborgarskolan är i färd med att omforma vår IT-miljö för att stärka folkbildningen i hela landet. Vi söker en proaktiv och nyfiken person som vill hjälpa våra användare att dra nytta av digital teknik i sitt arbete.

Din roll:

• Hjälpa våra användare att snabbt lyckas med sitt arbete om IT strular för dem.
• Pedagogiskt kunna hjälpa användarna när deras förmåga att använda IT-verktygen sviktar.
• Ge god och snabb service vid beställningar.
• Delta i förändringsprojekt för att modernisera vår IT-infrastruktur.
• Utforska och utveckla djupgående kunskaper om våra applikationer och tekniska lösningar.

Vad vi erbjuder:

• En plats där kunskap värderas högt och din nyfikenhet uppmuntras.
• Möjligheten att påverka och forma IT-lösningar i en dynamisk miljö.
• Ett engagerat team där varje medlem har möjlighet att bidra med sin unika kompetens.

Du är vårt ansikte utåt i första linjen. Dina dagliga uppgifter inkluderar:

• Applikationssupport och underhåll till användare i hela landet för att säkerställa en smidig användarupplevelse.
• Felsökning och felanmälan för att snabbt adressera och lösa tekniska problem.
• Användarsupport och leverantörskontakter för att underlätta effektiva arbetsflöden.

Om du är en person som verkligen är bra på att ge service och trivs med ständig utveckling, och vill vara en del av ett team som verkligen gör skillnad, då är det här rollen för dig!

Kvalifikationer:

• Gymnasie- eller YH-utbildning inom IT, support och servicetekniker eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt.
• Förmåga att kommunicera, prioritera, lösa problem och arbeta strukturerat.
• God servicekänsla och ett pedagogiskt förhållningssätt
• Erfarenhet av /utbildning i felavhjälpning och användarstöd i exempelvis Microsoft Office, Windows, Microsoft 365 och mobiltelefoner och första linjens support i olika verksamhetsspecifika applikationer.
• Erfarenhet av / utbildning i administration av användare och resurser i AD och Entra.
• Mycket goda kunskaper om persondatorer och kringutrustning.
• Förståelse för servermiljöer och nätverk.
• Goda kunskaper i svenska såväl i tal som i skrift.

För att passa i den här rollen tror vi att du har en gedigen teknisk bakgrund och själv driver ditt eget lärande inom området. Vi tror du motiveras av problemlösning och är bekväm att ha dialog med användare såväl som leverantörer. Du trivs både med att delta i utveckling av nya lösningar och förvalta och förbättra de vi har.

Övrigt

Medborgarskolan är en ideell organisation som genom folkbildning, utbildning och därmed förenlig verksamhet, bedriver en fri och objektiv bildningsverksamhet som grundas på frivillighet, humanismens värderingar och verkar för att värna och utveckla demokratin. Medborgarskolan består av förbundskansliet, som är placerat i Uppsala, och sex regioner. På förbundskansliet är vi cirka 30 medarbetare inom olika stödfunktioner som på nationell nivå stöttar hela verksamheten.

• Arbetet är förlagt till våra trevliga kontorslokaler på Sysslomansgatan i centrala Uppsala och du förväntas arbeta på plats på kontoret tillsammans med kollegorna.
• Tjänsten är på heltid, en tillsvidareanställning som inleds med provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. 
• Sista ansökningsdag: söndag 19 maj, 2024. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag!

Frågor om tjänsten? Kontakta IT-chef Wolkert Wolkert på tel. 018-56 95 18 eller via e-post till: [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Första linjens IT-support" hos företaget Studieförbundet Medborgarskolan och publicerades på workey.se den 19 april 2024 klockan 14:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey