Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Servicecenter har i uppdrag att ge service och stöd till studenter, allmänhet och personal. Vi finns på strategiska platser på universitetsområdet men fungerar också som en samlad servicefunktion i digitala kanaler.

Servicecenter söker nu 4-6 medarbetare för intermittenta anställningar (timanställningar) under en ramperiod av 12 månader. Vi söker serviceinriktade, engagerade och nyfikna medarbetare som vill bli universitetets ansikte utåt. Vi behöver din hjälp som mest under terminsstarterna och när ordinarie personal är frånvarande, så det här uppdraget kan passa dig som till exempel ska skriva uppsats eller studera kvällskurser.

 

Arbetsuppgifter
I Servicecenter ger vi service och support till studenter, personal och allmänhet. I praktiken innebär det en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, besök vid disk, telefon, webb och e-mail. En vanlig dag kan innehålla allt ifrån att producera och lämna ut ett nytt GU-kort till en student till att besvara e-mail från en person i Pakistan som är intresserad av att studera vid Göteborgs universitet.

 

I sektionen finns också den centrala telefonväxeln där samtal besvaras och vidarekopplas till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Tillsammans får vi vardagen att fungera för universitetets studenter och anställda. Tjänsten innebär i första hand arbete i Servicecenter eller i telefonväxeln, samt vid behov i andra delar av Serviceenheten.

 

Kvalifikationer
Krav

• Goda kunskaper om utbildningssystemet i Sverige samt om studierelaterade frågor.
• Utbildning på högskole- eller universitetsnivå.
• Erfarenhet av arbete i reception, butik, kundtjänst, telefonväxel eller motsvarande.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig tydligt och sakligt på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
• God administrativ kompetens, främst IT-vana och förmåga att tillgodogöra sig information från flera olika system och webbplatser.

Meriterande

• Erfarenhet av Ladok, Canvas och Zoom, eller andra studierelaterade system som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.

Personliga egenskaper

• Ett genuint intresse för service och förmågan att få kunden att känna sig viktig.
• Förmåga att behålla lugnet även under arbetstoppar med högre belastning.
• Lösningsorienterad, känner inte behov att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas.
• Flexibel, kan snabbt ställa om mellan fysiska platser och olika kanaler.

 

Anställning
Anställningen är en intermittent anställning (timanställning) där arbetstillfällena kan äga rum under en ramperiod av 12 månader, med placering vid Serviceenheten. Arbetstillfällen och antal arbetstimmar per månad kommer att variera utifrån behov. Du behöver kunna arbeta heltid under terminsstart, övrig tid på året kontaktar vi dig vid behov.

Ange i din ansökan eventuell annan sysselsättning som du har, samt varför en timanställning hos oss skulle passa dig. Tillträde sker enligt överenskommelse. Din titel vid universitetet kommer att vara serviceadministratör.

 

Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal som du når via http://www.gu.se

På rekryteringsportalen finns också information om de förmåner och försäkringar som anställda vid Göteborgs universitet omfattas av. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev.

 

Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta sektionschef Frida Söderström, 031-786 2660 eller [email protected]

 

Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: Så blir du en av oss | Göteborgs universitet (gu.se)

 

Sista ansökningsdag
Ansökan ska vara inkommen senast 10 maj 2024.

 

 

 

 

 

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Detta är en jobbannons med titeln "Serviceadministratörer till Servicecenter (timanställning)" hos företaget Göteborgs Universitet och publicerades på workey.se den 19 april 2024 klockan 13:52.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey