Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning finns i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och goda kommunikationer. Vi är cirka 1700 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till stadsdelsområdets invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Vår styrka är att den mångfald som finns bland invånare även finns hos våra medarbetare. Tillsammans gör vi skillnad!

Välkommen till oss
På beställarenheten äldreomsorg i Hässelby-Vällingby arbetar knappt 40 personer med stor spridning när det gäller ålder och erfarenheter.

Vi har en god stämning och arbetar aktivt för ett gott arbetsklimat med hälsofrämjande aktiviteter. Vi har en hög kompetens och hög ambitionsnivå.

Vi är 25 biståndshandläggare uppdelade i tre team som leds av tre biträdande enhetschefer. För att renodla kärnuppdraget för våra biståndshandläggare har vi flyttat uppgifter så som att hantera fakturor och handlägga avgifter till vårt fjärde team enhetsstöd. Vår arbetsplats är Hässelby torg med närhet till grönområden och lunchrestauranger.

Vi söker nu tre biståndshandläggare. En tjänst är ett vikariat (läs mer under rubriken övrigt). De andra två tjänsterna gäller tillsvidareanställning. 

Vi erbjuder dig
• skräddarsydd introduktion, mentor och extern handledning
• engagerade kollegor och ett nära samarbete på enheten och i ditt team
• tillgång till nära och tillgänglig arbetsledning
• möjlighet till löpande kompetensutveckling samt fortbildning med en individuell
kompetensutvecklingsplan som grund
• möjlighet att specialisera dig i specifika områden som är intressanta för dig och relevanta för vår
verksamhet
• friskvårdsbidrag
• flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån 1-2 dagar/vecka.

Läs gärna mer om våra förmåner
Läs mer om hur det är att vara en del av Stockholms stad

Din roll
Rollen som biståndshandläggare är mångfacetterad. Du möter alla slags människor från 65 år och uppåt. Det kan handla om missbruk, hemlöshet, psykisk ohälsa eller demens, ofta människor i kris med komplexa livssituationer. Du utreder behov och samverkar med andra enheter inom
stadsdelsförvaltningen samt externa samarbetspartners för att hitta en lösning för den unika individen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du
• ansvarar för att utreda och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen och stadens riktlinjer för människor över 65 år
• möter den enskilde och närstående vid hembesök, byråbesök och besök inom slutenvården
• aktualiserar ärenden, inhämtar information och ansökningar, gör bedömningar och fattar beslut samt följer upp insatser enligt socialtjänstlagen
• dokumenterar och handlägger enligt de föreskrifter som finns
• arbetar i stadens sociala system, såsom Paraplyet och Lifecare.

Vi har en fin och genuin stämning på vår enhet där vi hjälper varandra och värnar om den goda
arbetsmiljön. Vi utvecklar verksamheten fortlöpande med fokus på vår målgrupp och du får bidra till utvecklingen genom ditt engagemang i förändringsarbetet.

Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har
• socionomexamen och goda kunskaper om lagstiftning och riktlinjer, eller annan högskoleexamen som vi bedömer som likvärdig kombinerat med relevant arbetserfarenhet
• god förmåga att dokumentera skriftligt och kommunicera muntligt.

Det är meriterande om du har flerårig och aktuell erfarenhet av
• arbete inom äldreomsorgen
• arbete inom psykiatrin, psykisk ohälsa eller missbruk
• arbete som socialsekreterare
• myndighetsutövning
• stadens dokumentationssystem Paraplyet, Webcare eller Lifecare.

För att trivas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga då arbetet innebär många interna och externa kontakter. Du kommunicerar tydligt och anpassar din kommunikation till den du vänder dig till. Du agerar professionellt och visar ett engagemang som sprider sig till andra. För att lyckas i rollen behöver du vara självgående. Vi lägger stor vikt vid dina personliga färdigheter och ditt engagemang för tjänsten.

Vi är nyfikna på dig och ser fram emot din ansökan!

Övrigt
För vikariatet behöver vi en vikarie omgående, en kollega är föräldraledig. Vikariatet är fram till den 31 januari 2025. Eventuellt kan vikariatet förlängas. 

När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta
urvalsarbete för den här tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna samt att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. När vi bedömer din ansökan utgår vi från ditt CV och de frågor som du har besvarat.I denna rekrytering arbetar vi utan ett personligt brev. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande i den här rekryteringsprocessen.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Detta är en jobbannons med titeln "Tre biståndshandläggare till äldreomsorgen, två tillsvidare + ett vikariat" hos företaget Stockholms kommun och publicerades på workey.se den 19 april 2024 klockan 00:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey