Rollen

Som Process Improvement Manager tar du ledningen i utvecklingen, implementeringen och övervakningen av effektiva affärsprocesser inom hela vår globala R&D funktion. Uppdraget handlar om att se till att våra verksamhetsprocesser är optimerade för att uppnå gemensamma affärsmål och maximera vår interna effektivitet.

Du kommer att:

• Analysera våra befintliga affärsprocesser för att identifiera flaskhalsar och potentiella förbättringsområden.
• Utveckla och föreslå strategier och åtgärder för att förbättra affärsprocesserna och optimera hela R&D.
• Ansvara för genomförandet och övervakningen av förbättringsinitiativ, inklusive projektplanering, resurshantering och samordning med olika avdelningar.
• Implementera mätverktyg och metoder för att kontinuerligt övervaka och utvärdera effektiviteten av våra förbättrade affärsprocesser.
• Utbilda och stödja medarbetare i nya processer och kommunicera förändringar och initiativ till berörda parter.
• Ansvara för dokumentation av förbättrade affärsprocesser och säkerställa tydliga riktlinjer och standarder för efterlevnad och förbättring.

Som en nyckelperson inom R&D blir du ansvarig för att koordinera och implementera befintlig samt framtida mjukvara som ska användas inom funktionen. Detta innebär att du blir ägare av all mjukvara inom den globala avdelningen och kommer samarbeta med superanvändare, mjukvaru- och konfigurationsspecialister samt den globala IT-organisationen för att säkerställa användningen av verktyg och system.

Placering är på vårt kontor i Jönköping. Du rapporterar till Director Test & Quality som också är placerad i Jönköping.

Din profil

Vi söker dig med en relevant utbildning och gedigen erfarenhet inom kvalitetsledning, projektledning och/eller processutveckling. Om du dessutom har en djup förståelse för R&D-miljöer, ser vi det som mycket meriterande.

Du är en självständig och drivande person med en passion för att optimera affärsprocesser. Din förmåga att se helheten och hitta möjligheter till förbättringar är en av dina främsta styrkor. Vi förväntar oss att du har en viss erfarenhet av mjukvaruverktyg, exempelvis inom Jira, Windchill eller Atlassian, och att du har ett starkt intresse och förståelse för teknik.

Eftersom vi är en internationell verksamhet är det viktigt att du värdesätter kulturell mångfald och trivs med att samarbeta över gränser. Tjänsten kräver att du är obehindrad såväl muntligt som skriftligt i det engelska språket.

Vi erbjuder:

Vi är världens ledande symaskinsföretag som alltid strävar efter att utveckla såväl tekniken i våra produkter som medarbetarna inom verksamheten. Tillsammans med oss får du möjligheten att vara med i en spännande transformationsresa och bygga upp en helt ny tjänst. Så det här är din chans att göra verklig skillnad hos oss. Välkommen att bli en del av vårt team!

Vi samarbetar med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Elin Dresch på 072 214 23 87. Vi välkomnar ansökningar löpande och ser fram emot din ansökan. Dock senast den 12/5.

Om SVP WORLDWIDE

SVP, som gör affärer genom SVP-Singer Holdings, Inc. och dess dotterbolag, är världens största symaskinsföretag för konsumenter och står för ungefär en av tre hushållssymaskiner som säljs årligen över hela världen. Företaget och dess varumärken - SINGER®, VIKING® och PFAFF® - har glatt konsumenter i över 460 år. Dessa premiummärken och produkter anses vara valet för både privat och professionellt bruk.

SVP har verksamhet i 19 länder och huvudkontor ligger i Nashville, TN, och stöds av regionala huvudkontor/försäljningskontor i Italien och Mexiko som tillsammans når konsumenter i mer än 180 länder. SVP har tillverkningsanläggningar i Asien och Latinamerika, flera R&D-center, ett mjukvaruutvecklingscenter i Europa samt en global leveranskedja med distributionscenter i alla regioner.

SVP Worldwide i Jönköping är ”Centre of Excellence” inom SVP Worldwide, med ansvar för produktutveckling av förstklassiga sy- och broderimaskiner för hemmet. Vi är ett engagerat, kompetent team med mycket spännande produktportföljer med nyrenoverade kontorslokaler längs riksväg 40, ”Göteborgsbacken” i Jönköping.

Detta är en jobbannons med titeln "Process Improvement Manager" hos företaget Stella Rekrytering och Ledarskap AB och publicerades på workey.se den 17 april 2024 klockan 08:09.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey