Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Bemanningsenheten arbetar sedan drygt ett år tillbaka kommunövergripande och är organiserade under HR-enheten. Enheten består av 6 rekryteringsadministratörer, 1 bemanningsledare, 2 schemaplanerare och 1 enhetschef.

Vi har ett tätt och glatt samarbete och tar oss an dagens rekryteringsläge med stort intresse och entusiasm. Här är nya idéer välkomna och med stöd av varandra arbetar vi i ett högt tempo med målet att kunna tillsätta alla vakanser som kommer in och tillhandahålla nya timavlönade medarbetare där behov finns.

Dina arbetsuppgifter 
Du som blir del av vårt team erbjuds ett omväxlande och utvecklande administrativt arbete där egna lösningar och ett självgående arbetssätt är av stor vikt. Arbetet består bland annat i att rekrytera timavlönade medarbetare för kommunens personaltäta verksamheter vid korttidsfrånvaro. I detta ingår allt från vakanstillsättning till att ansvara för hela rekryteringsprocessen av timavlönade medarbetare.

Exempel på arbetsuppgifter:

• lösa vakanser
• skriva anställningsavtal
• annonsera tjänster
• hålla i anställningsintervjuer
• ta referenser
• hålla i introsamtal
• skriva arbetsgivarintyg
• publicera jobbannonser
• med mera.

I arbetet ingår daglig kundkontakt med såväl timavlönade som chefer och medarbetare, support i bemanningssystemet, utbildning och deltagande i diverse rekryteringsmässor.

Om dig 
Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett mycket bra bemötande. Du ska ha stor förmåga att snabbt växla mellan flera olika arbetsuppgifter och fortfarande behålla kvalitén i arbetet som utförs. I perioder kan arbetet vara stressigt vilket innebär att du behöver vara stresstålig, självgående och en problemlösare ut i fingerspetsarna. Det är samtidigt viktigt att du har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i team.

Krav:

• mycket god svenska, både i tal och skrift
• mycket god datavana
• god förmåga att kunna sätta dig in i och lära dig nya system
• minst två års erfarenhet av administrativt arbete (med det menar vi att du har haft en tjänst som inneburit enbart administrativa arbetsuppgifter)
• gymnasieutbildning

Meriterande:

• god erfarenhet av att ansvara för rekryteringsprocessens samtliga delar
• kunskap om arbetsrätten
• kunskap om olika kommunala verksamheter

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övriga upplysningar: 
Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare, dagtid måndag till fredag samt var sjätte söndag. Provanställning kan bli aktuellt.

Lön: Individuell lönesättning 

Tillträdesdag: 2024-09-01

Sista ansökningsdag: 2024-05-03

Intervju: En första anställningsintervju kan komma att ske via en avatar som heter Tengai.

Vi använder oss av digital referenstagning.

Körkort: Krävs ej

 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Detta är en jobbannons med titeln "Rekryteringsadministratör, Bemanningsenheten - Henån" hos företaget Orust kommun och publicerades på workey.se den 15 april 2024 klockan 11:08.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey