Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi inrättar nu en helt ny roll som planeringsledare inom området äldreomsorg för att utveckla schemahantering och planering främst inom hemtjänsten.

Är du nyfiken och redo för en ny utmaning? Vill du vara en del av vår utvecklingsresa och få möjligheten att påverka framtiden? Då kan detta vara en tjänst för dig!

Dina närmaste kollegor är samordnarna i hemtjänsten, du rapporterar till enhetscheferna i hemtjänsten.

Schemaläggning och planering i Strängnäs kommun utgår från visionen Tillsammans och med invånarnyttan i fokus skapar vi framtidens hållbara kommun i hjärtat av Mälardalen.

ARBETSUPPGIFTER
Som planeringsledare inom i Strängnäs kommun kommunala hemtjänst har du ett nära samarbete med områdeschef, enhetschefer och samordnare och fungerar som stödfunktion till dessa.

Du är ett viktigt stöd för samordnarna i hemtjänsten i den dagliga driften av verksamheten och du ska ha en god förmåga att coacha och stödja samordnarna i det dagliga arbetet samt aktivt arbeta för samverkan med andra yrkesgrupper. Du ska ha förmåga till att identifiera och bidra till lösningar i det dagliga arbetet med en målsättning att använda verksamhetens resurser på rätt sätt. Planeringsledaren är ett viktigt stöd för ledningsgruppen att identifiera utvecklingsområden inom resursplanering och schemaläggning. Planeringsledaren ska på uppdrag av enhetschef och områdeschef arbeta för en effektiv och ekonomisk resursplanering. Planeringsledaren ska regelbundet utföra stickkontroller och uppmärksamma ledningsgrupp på utvecklingsområden och på uppdrag av den leda utvecklingsarbeten av planering och schemaläggning.

I planeringsledarens arbetsuppgifter och ansvarsområde ingår bland annat:
• Coacha och stödja samordnarna i deras dagliga arbete
• Optimera schemaläggning och insatsplanering
• Kompetensutveckling av personal inom insatsplanering och schemahantering
• Samverka med våra samarbetspartners, ex hemsjukvård, myndighet
• Genomföra stickkontroller för att kvalitetssäkra verksamheten samt identifiera utvecklingsområden, både generellt och på individnivå.
• Leda och delta i projekt och utvecklingsarbeten med anknytning till insatsplanering och schemahantering
• Vid planerad och oplanerad frånvaro ska du kunna ersätta ordinarie samordnare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har/är:
• Gymnasieutbildning inom omvårdnadsyrke som undersköterska eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer som likvärdig.
• Flerårig erfarenhet av att självständigt arbeta med schemaläggning och insatsplanering inom verksamhetsområde hemtjänst eller annat område som arbetsgivare bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet av att arbeta med ekonomisk effektivisering.
• god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift,
• god förmåga att använda IT-verktyg som ett stöd i arbetet, t ex Office-paketet.

Vi ser det som meriterande om du har:
• vidareutbildning för tjänsten relevant område såsom till exempel bemanningsekonomi, logistik osv.
• erfarenhet av projektledning.
• erfarenhet av planering av hemtjänst både i kommunal och privat regi.
• B-körkort.

Som person söker vi dig som är noggrann och strukturerad. Du har ett coachande förhållningsätt, förmåga att skapa engagemang och kan framföra ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Att arbeta som planeringsledare ställer höga krav på din kompetens inom insatsplanering och schemahantering. För att lyckas i rollen krävs att du har mycket god insikt kring kopplingen mellan schemahantering, insatsplanering och ekonomi.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter ett professionellt förhållningssätt och att vi gemensamt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi vill att du delar kommunens värdegrund om utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Vi erbjuder dig:
• Individuell lönesättning.
• Friskvårdsbidrag på 2000 kr/år.
• Möjlighet att löneväxla till pension.
• Möjlighet att löneväxla mot extra lediga dagar.

Låter detta spännande? Du är varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Detta är en jobbannons med titeln "Planeringsledare till äldreomsorgen, Strängnäs kommun" hos företaget Strängnäs kommun och publicerades på workey.se den 15 april 2024 klockan 09:55.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey