Work System är ett internationellt bolag med stora ambitioner. Vi befinner oss på en stor tillväxtresa och söker nu en Account Manager till vår anläggning i Helsingborg!

Urvalet sker löpande: Vi går igenom ansökningarna i den ordningen vi får in dem och kan komma att tillsätta tjänsten löpande. Vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt för att öka dina chanser! 💫

Om oss

Work System utvecklar, säljer och installerar utrustning till lätta transportbilar med stolthet, enkelhet och snabbhet. Företaget grundades 2009 och har växt kraftigt sedan dess. Vi är idag ca 110 medarbetare utspridda över hela Sverige och Europa. Bolaget har tilldelats flera utmärkelse för vår fantastiska tillväxtrea - och har en minst lika spännande tid framför oss!

"Hos oss hittar du inga långa beslutsvägar - och heller ingen hierarkisk organisation. Stolthet, enkelhet, snabbhet, ambassadör och glädje är inte bara våra värdeord - utan något som skapat kulturen och känslan på våra anläggningar och kontor runt om i världen".

Välkommen till en spännande miljö, i ett företag präglat av entreprenörskap, familjeanda, glädje och ett stort mått av utmaning för dig som är redo att ta nästa steg!

Om tjänsten

Vi söker en driven Account Manager som i sin roll kommer du att driva hela försäljningsprocessen, från första samtal till levererad produkt. Du arbetar självständigt, brinner för att bygga starka långsiktiga relationer, generera försäljning och stötta våra kunder genom att hantera de utmaningar de står inför.

Som Account Manager bedriver du aktiv uppsökande försäljning inom ditt geografiska område, med målet att skapa affärsmöjligheter och förse våra kunder med innovativa lösningar. Du arbetar mot slutkund och återförsäljare, och vårdar såväl nya som befintliga kunder.

I denna tjänst är telefon, dator och bil de viktigaste arbetsredskapen, vilket gör att du inte ska vara rädd för kalla samtal och kundbesök. I en entreprenöriell miljö förväntas du själv ta initiativ och hitta egna vägar, fatta beslut och prioritera inom givna befogenheter.


Dina arbetsuppgifter består bland annat av:

  • Prospektering och kalla samtal
  • Kontakta och boka in möten med potentiella kunder via telefon
  • Genomföra möten ute hos kund
  • Rita offerter till kund, avtalsskrivning och administration i affärssystem
  • Uppföljning av affärer och löpande kontakt med dina kunder
  • Ansvara för mässor, kundevent och andra kundaktiviteter

Till stöd har du det centrala säljteamet och Tekniker på anläggningen, tillsammans ser vi till att ditt område når uppsatta mål och att vi ger våra kunder förstklassig service.

Du utgår från anläggningen i Helsingborg och rapporterar till Regionansvarig Patrik Trofast.

Du som sökande till tjänsten...

... är inte rädd för att ta dig an nya, spännande utmaningar och har inga problem med att ringa kalla samtal. Vi tror att du är en social relationsskapare som tillsammans med ditt driv och tekniska förståelse hittar den bästa lösningen för kundens behov. Du förväntas ha näsa för affärer, samtidigt som du ingjuter ett starkt förtroende för att skapa samt underhålla långsiktiga relationer med både kund och medarbetare.

Din vilja att göra goda affärer med nöjda kunder är grunden i ditt dagliga arbete och du ser med entusiasm och affärsmässighet fram emot att guida kunden till rätt val. På samma sätt gillar du att jobba mot uppsatta mål, budgetar och resultat – men vill såklart alltid överträffa dem! 💪

Vi tror även att du har ett stort engagemang och förmågan att engagera andra. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera - och gör detta obehindrat på svenska. Då du dagligen kommer att resa i tjänsten är B-körkort ett krav.

Vi tror att du:

  • Har några års erfarenhet från uppsökande försäljning inom B2B, med mycket goda resultat.
  • Drivs av (och är van vid) nykundsbearbetning - och är inte rädd för kalla samtal.
  • Har ett tekniskt intresse, kunskap och/eller erfarenhet? Vilket är ett stort plus!

Har du tidigare arbetat med uppsökande försäljning inom exempelvis byggbranschen eller försäljning av förbrukningsmaterial och dylikt är det meriterande.

Vi är ett Great Place to Work!

Varje år utvärderar Great Place to Work organisationer för att ge dem ett mått på arbetskultur och sin insats som arbetsgivare. I undersökningen bedömer medarbetarna verksamheten utifrån trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap.

Våra engagerade medarbetare är en av våra viktigaste resurser och viktig bidragande faktor till vår affärsmässiga framgång. Att bli certifierade är en viktig bekräftelse på den familjära känsla, genuina engagemang och stolthet som finns hos oss!

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Helsingborg

Omfattning: Heltid

Lön & förmåner: Fast + rörlig lön.

Övriga förmåner: Förmånsbil ingår i tjänsten.

Vi erbjuder en marknadsmässig lön, utbildningar, pension, försäkringar, friskvårdsbidrag, AW, julfester och andra teamaktiviteter.

Är detta du eller någon du känner?

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut - skicka därför in din ansökan direkt här nedan! 👇🏼

Detta är en jobbannons med titeln "Account Manager till Work System Helsingborg" hos företaget Work System Sweden AB och publicerades på workey.se den 12 april 2024 klockan 16:02.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey