Slår dit hjärta lite extra för kvalitativ IT-support, och vill du vara med på en fantastiks utvecklingsresa? Då är detta din chans! Vi söker en engagerad IT Support Manager med ansvar att säkerställa en smidig och effektiv IT-drift för våra användare.

Det här gör man som IT Support Manager hos oss

Som IT Support Manager hos oss leder och utvecklar du ett team bestående av 13 engagerade supportspecialister och IT-tekniker. Tillsammans levererar ni first och second line support till Julakoncernens många användare. Du säkerställer att teamet följer satta processer enligt ITIL-ramverket, och du kommer även själv vara processägare för flera ITIL-processer inom området. Utöver detta ansvarar du för att leda, följa upp och utveckla IT-supportområdet för att på bästa sätt möta Julas behov.

Du samarbetar med andra team inom IT-avdelningen, och övriga verksamhetsområden i koncernen, för att säkerställa en effektiv och smidig IT-drift. Du rapporterar till Digital Operations Manager.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter

Vi söker dig som vill utvecklas som ledare! Vi ser att du har några års erfarenhet av ledarskap, och med fördel från ett liknande verksamhetsområde. Du har goda kunskaper och erfarenhet inom IT-support, och känner dig hemma inom såväl systemhantering som nätverk och hårdvara. För att lyckas i rollen bör du även ha en gedigen erfarenhet av att arbeta i ITIL-processer. Vi ser gärna att du brinner särskilt för att äga och utveckla dessa processer!

Engelska och svenska behärskar du utan bekymmer, såväl muntligt som skriftligt.

Det här är du som person

Du är trygg person som motiveras av teamwork, och av att se andra växa. Du har ett coachande förhållningssätt som ledare och förmåga att skap förtroendefulla relationer. Detta lyckas du med genom dina god samarbets- och kommunikationsförmåga. För att trivas hos oss är det även viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad. Inga problem är för stora – du hittar alltid en väg framåt.

Bra att veta

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, placering på vårt huvudkontor i Skara. Vi tillämpar ett flexibelt arbetssätt där det finns möjlighet att ibland jobba på distans, men vi alltid kontoret som vår huvudsakliga arbetsplats. För frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Patrik Fredlund, [email protected].

Så här söker du

Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpande. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 5 maj 2024.

Detta är en jobbannons med titeln "IT Support Manager" hos företaget Jula AB och publicerades på workey.se den 12 april 2024 klockan 15:57.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey