• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Nu söker vi en ekonomiassistent till vår uppdragsgivare som kommer att starta i början av maj och sträcker sig fram till mitten av september.
Rollen är placerade på kontoret som ligger centralt i Göteborg

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna tjänst kan exempelvis nedan arbetsuppgifter förekomma;
• arbeta med löpande bokföring/redovisning
• hantera in- och utbetalningar
• arbete med kundreskontra, inkasso, tillgodohavanden med mera
• arbete med leverantörsreskontra, krediteringar, inleveranser med mera
• arbete med moms
• allmän administration Kompetens- och erfarenhetskrav

Vem är du?
Vi tror att du för denna rollen har nedan erfarenheter:

• gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
• minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• erfarenhet av att arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance är meriterande)
• grundläggande kunskaper om redovisning och bokföring
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör – inom ekonomins hela spektra – såväl till privat som till offentlig sektor.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutine

Detta är en jobbannons med titeln "Ekonomiassistent" hos företaget Poolia Sverige AB och publicerades på workey.se den 10 april 2024 klockan 10:20.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey