Drivec är ett innovativt och växande bolag som tillhandahåller fordonsdata för att minska miljökonsekvenserna inom fordonsindustrin samtidigt som de ökar lönsamheten för sina kunder. Drivecs produkter sparar in 25 000 ton koldioxid varje månad. Det motsvarar exempelvis vad 856 hushåll släpper ut per år. Nu letar vi och Drivec efter en person som har stort intresse för att arbeta med administration och koordinerande arbetsuppgifter. Vill du vara med och bidra till en grönare värld och samtidigt utvecklas tillsammans med Drivec? Då ska du söka tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Drivec grundades i Helsingborg år 2004 och deras kontor är beläget precis vid centralstationen i Helsingborg. Drivec har utvecklat en produkt som används på bussar och lastbilar för att tillhandahålla fordonsdata. Med den insamlade datan är Drivec specialister på att läsa, tolka och bearbeta fram beräkningsmodeller kring fordonets mätetal och effektivisera körningen för att minska drivsmedelsanvändningen. Drivec är ett familjärt bolag där du tillsammans med kollegorna kommer få driva din och företagets utveckling framåt. Så länge du har ambition att lära dig nya saker kommer det finnas stora möjligheter till att arbeta med varierande arbetsuppgifter.

I rollen som administratör får du möjlighet att arbeta med en bredd av arbetsuppgifter som innebär att du supporterar övriga verksamheten i olika steg. Du kommer ingå i ett nära samarbete med dina kollegor vilket sätter krav på att du som person har en förmåga att arbeta serviceinriktat, strukturerat och med många arbetsuppgifter samtidigt.

Du erbjuds
- En flexibel arbetsplats med mycket frihet under ansvar
- En bred roll där du får möjlighet att växa och ta ansvar inom olika områden

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

* Ansvara för ekonomiska uppgifter såsom hantering av verifikationer, leverantörsfakturor och fakturering varje månad. Ingår även att kontrollera avtalsfakturor i affärssystemet Fortnox mot Drivecs interna system
* Leda inköpsprocessen ha kontakt med leverantör, hantera orderkännande och avvikelser. Ta emot offerter och order ifrån kund, planera samt förbereda produkter inför leverans och skicka leveranser ifrån lager.
* Strukturera lager, ansvara för inleverans och inventering, verifiera bokförda artikeluppgifter, skapa artikeldokument och granska priser enligt inköp
* Ansvara för produktcertifiering, inklusive att hålla koll på olika certifieringskrav och ha kontakt med relevanta myndigheter för att säkerställa efterlevnad
* Teknisk support på telefon och mejl, uppföljning i nya och långtids-ärenden där man har kontakt med alla kollegor på Drivec för att upprätthålla god kundnöjdhet
* Delta aktivt i miljöledningsarbetet med ISO-ansvar, deltagande i ledningsgruppsmöten samt genomförande av interna och externa revisioner, avvikelsehantering och säkerställande av att företaget upprätthåller certifieringar
* Facilitetsansvar med hantering av inköp till kontor och vara kontaktperson mot de tjänster som hyrs in
* Vara kontaktperson mot reklambyrå för publicering av nyheter på hemsida, beställa marknadsrelaterade material som kläder och samarbeta med leverantörer för att designa dem enligt behov

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av en roll med koordinerande arbetsuppgifter där det ställts krav på struktur och hög service
- Har erfarenhet i administrativt arbete, speciellt inom områdena orderhantering och fakturering
- Har ett tekniskt intresse
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Har B-Körkort

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av att arbeta i växel eller teknisk support
- Har erfarenhet av att arbeta med Fortnox eller liknande affärssystem
- Har erfarenhet av att arbeta med produktcertifieringar

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Kommunikativ
- Serviceinriktad
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Drivec!

Detta är en jobbannons med titeln "Vikarierande administratör till Drivec i Helsingborg!" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 10 april 2024 klockan 00:01.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey