Kasta dig in i äventyret och grip tag i rollen som kundtjänsts chef hos adapa Sweden i Landskrona! Som ledande producent av tryckta flexibla förpackningslaminat till livsmedelsindustrin är adapa Sweden alltid i farten med den senaste tekniken och i framfarten av marknadskraven. Som kundtjänst chef blir du den som styr skeppet genom kundvågorna och säkerställer att varje samtal är av toppservice!

OM TJÄNSTEN
På adapa Sweden blir du en del av adapa Group, en europeisk koncern med huvudkontor i Österrike och mer än 20 produktionsanläggningar över hela Europa. adapa Sweden Landskrona är en av Sveriges ledande producenter av tryckta flexibla förpackningslaminat främst till livsmedelsindustrin. Som leverantör av flexibla förpackningslösningar behöver adapa Sweden ständigt vara uppdaterade med den snabba tekniska utvecklingen och med marknadens krav på kostnadseffektiva, miljövänliga och smarta förpackningslösningar.

I rollen som kundtjänsts chef kommer du ansvara över och hantera kundtjänstverksamheten på adapa Sweden. Det primära målet kommer vara att säkerställa att kunder får en positiv upplevelse, får effektivt stöd och att deras frågor eller bekymmer hanteras snabbt. Rollen innebär en kombination av ledarskap, kommunikation och problemlösningsförmåga. Du kommer vara ansvarig över ett team på 3 medarbetare samt vara en del av att implementera ett nytt ERP system i företaget.

Du erbjuds
- En fot in på ett internationellt och innovativt företag
- En familjär arbetsplats där du får ta stort eget ansvar och får möjlighet att utvecklas under frihet
- En möjlighet att ansvara och leda över ett team på tre medarbetare
- Att vara en del av en ledningsgrupp

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

* Du kommer ansvara för daglig hantering av en portfölj av kunder samt balansera arbetsbelastningen inom teamet
* I rollen kommer du säkerställa höga nivåer av kundnöjdhet, hantera kundfeedback och implementera strategier för att förbättra den övergripande kundupplevelsen
* Arbeta för att hitta lösningar på komplexa problem och se till att kunderna känner sig hörda och uppskattade
* Periodvis genomföra analys av befintliga kundservicetjänster och identifiera områden för förbättring, detta innebär implementering av nya procedurer, teknologier inklusive IT-system eller utbildningsprogram
* Ansvara för att följa upp nyckeltal relaterade till kundservice för att bedöma prestation och fatta datadrivna beslut för att utveckla avdelningen
* Du kommer ansvara för rekrytering, utbildning och att motivera medarbetare i teamet
* Ansvarar för att förmedla gruppsäljstrategin inom organisationen, leda projekt och stödja gruppsatsningar lokalt gällande kundvård

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet från liknande industri adapa verkar inom eller annan producerande industri
- Är obehindrad i svenska & engelska i både skrift och tal
- Har erfarenhet av Officepaketet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från kundtjänstarbete sedan tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Affärsinriktad
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Nätverkande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om adapa Sweden!

Detta är en jobbannons med titeln "Kundtjänstchef till växande bolag i Landskrona!" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 4 april 2024 klockan 12:01.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey