Vill du kombinera din administrativa erfarenhet med den spännande världen av teknik? Då är detta din chans att ta del av en stimulerande och utmanande roll inom en bransch i tillväxt. Hos Marine Jet Power får du möjligheten att kliva in i ett globalt och innovativt bolag som arbetar med vattenjetaggregat och styrsystem i världsklass för båtar såväl som fartyg. Vi söker dig med högt engagemang och som vill utvecklas tillsammans med Marine Jet Power, vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Välkommen till Marine Jet Power (MJP) - en världsledande pionjär inom marinteknologi med en passion för att driva innovation framåt. Med huvudkontor i Uppsala och etablerad närvaro i USA, Storbritannien och Sydkorea, levererar de vattenjetaggregat och styrsystem i världsklass till kunder över hela världen. Deras unika produktportfölj har inte bara fångat marknadens intresse utan har också skapat en global efterfrågan som bara växer. I rollen som Order Administrator blir du en viktig länk i kedjan mellan produktionen, leverantörer och kunderna. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att stödja kunder världen över som är involverade i fartygsdrift. Det innebär att du kommer att vara i ständig kontakt med leverantörer och därigenom få möjlighet att knyta många internationella kontakter. Din roll sträcker sig bortom att enbart vara en administratör; du blir en viktig brygga mellan olika aktörer inom branschen. Dessutom kommer du att samarbeta med olika avdelningar och team inom organisationen där du får en mångsidig arbetsupplevelse och en ökad förståelse för hela processen från order till leverans. Din roll som Order Administrator innebär inte bara hantering av order och administrativa uppgifter, du spelar också en aktiv roll i att säkerställa att kundernas behov tillgodoses och att leveransprocessen löper smidigt.

Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Marine Jet Power. Uppdraget kommer att vara på heltid och förväntas pågå minst 6 månader framåt. Det kan finnas möjlighet till förlängning, förutsatt att utrymme för det finns och att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds
- Du välkomnas in i en positiv och stöttande arbetsmiljö där teamet inte bara arbetar hårt tillsammans utan också har roligt
- Att bli en del av en trygg organisation där dina initiativ och idéer värdesätts
- En roll hos ett bolag i spännande tillväxtfas där du får arbeta med en rolig produkt som säljs över hela världen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

* Registrera kund- och inköpsordrar
* Skicka enklare offertförfrågningar till leverantörer samt sköta leveransbevakning
* Upprätta kundofferter
* Sköta enklare registervård
* Hantera logistiska ärenden kring transporter, tullhandlingar och annan dokumentation

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet från en administrativ roll sedan tidigare
- Har goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel
- Har ett tekniskt intresse samt en nyfikenhet att lära dig mer
- Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande, men inget krav, om du har
- Arbetat i en liknande roll tidigare
- Arbetat som operativ inköpare
- Erfarenhet av affärssystem, tex monitor

Som individ är du självgående, lösningsorienterad och prestigelös. Du har en förmåga att uppmärksamma detaljer och trivs med att lösa problem. Dessutom bör du vara bekväm med att interagera socialt, och då du kommer samarbeta mycket med inblandade parter är det viktigt att du besitter en god samarbetsförmåga. Vidare är du nyfiken på att lära dig och du känner stort ansvar för det du tar dig an.

Övrig information
- Start: Omgående (max 1 månads uppsägningstid)
- Omfattning: Heltid, kontorstider med flex
- Placering: Uppsala, Fyrislund (finns goda parkeringsmöjligheter)

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Marine Jet Power presenterar sig på deras hemsida - HÄR!

Detta är en jobbannons med titeln "Order Administrator till innovativa Marine Jet Power" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 3 april 2024 klockan 12:01.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey