Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Inköpsassistent
I rollen som Inköpsassistent arbetar du tillsammans med Kategorichef, Produktchef, Inköpare och andra Inköpsassistenter för att säkerställa att vi har rätt produkter, i rätt tid till rätt pris. Teamet köper in, säljer och ansvarar för branschens mest attraktiva sortiment för barnfamiljen.

Som Inköpsassistent ansvarar du främst för löpande orderläggning och import av produktdata. Du har i rollen möjlighet att ta en aktiv roll i utvecklingen av inköpsarbetet på Jollyroom. Målet för våra Inköpsassistenter är att jobba för att Jollyroom skall bli bäst i Europa utifrån ett sortimentsperspektiv.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som arbetar med stor passion. Du är lösningsorienterad, strukturerad och driven.

Som Inköpsassistent arbetar du bland annat med:
- Löpande orderläggning
- Import av produktdata i vårt affärssystem SAP
- Konkurrensanalys och omvärldsbevakning
- Besvara frågor från andra avdelningar gällande produkterna
- Stötta Inköpare i det löpande arbetet

Vi ser gärna att du som Inköpsassistent:
- Är målinriktad, intresserad och bra på att samarbeta
- Har en stark administrativ förmåga
- Är snabb på tangenterna med goda kunskaper i Excel
- Gillar siffror och drivs av försäljning
- Studerar inom relevant område
- Är flytande i tal och skrift på svenska

Det är meriterande med kunskap i SAP, QlikSense, Inriver samt Litium. Det är även meriterande med en utbildning eller bakgrund inom relevant område.

Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team!
- Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning.

Upplägg och praktisk information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
- Kontakt & frågor: Elin Svensson, frågor via e-post; [email protected]

Detta är en jobbannons med titeln "Inköpsassistent" hos företaget Jollyroom AB och publicerades på workey.se den 2 april 2024 klockan 16:23.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey