HR Manager Operations till Atria
 

Atria är ett av de ledande livsmedelsföretagen i norra Europa.

Vi grundades av finska bönder 1903 och har lagat mat i mer än 120 år. I Sverige lagar vi mat under välkända varumärken som Lönneberga, Lithells, Ridderheims och Sibylla. Våra produkter säljs till dagligvaruhandeln, servicehandeln samt till restauranger och storkök.

På Atria älskar vi god mat och vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar det hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord.

I Sverige är vi drygt 800 medarbetare som arbetar med att skapa matglädje, varje dag. I våra 6 fabriker tillagas kött- och chark, kyckling, delikatesser och måltidslösningar som säljs till dagligvaruhandeln, servicehandeln samt restauranger och storkök i Sverige.

Vi ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med runt 3 700 anställda.

 

Vad kan Atria erbjuda dig?
På Atria står HR högt på agendan! Vi har mycket spännande initiativ på gång då vi är på en spännande tillväxtresa. Du har stor möjlighet att påverka och göra skillnad! Vi erbjuder dig att bli ett team i en jordnära organisation där klimatet präglas av prestigelöshet och vänlighet!

Om rollen
Som HR Manager Operations är du ansvarig för vår största fabrik i Sköllersta men även våra anläggningar i Tranås, Moheda, Skene och Borås. Till din hjälp har du två generalister och tre löneadministratörer. Du ingår i produktionsledningsgruppen i Sköllersta och har ett nära samarbete med HR Director Sverige som du rapporterar till, men även med hela HR teamet för Atria Sverige. Placering är Sköllersta.

Rollen som HR Manager Operations är bred och ditt uppdrag är att driva ett modernt HR-arbete med en tydlig koppling till affärsmålen och enligt hela ARUBA-modellen. Det gör du genom att supporta, stötta och coacha såväl chefer som medarbetare inom Operations. Du och ditt team stöttar cheferna i samtliga HR-områden, dvs arbetsrättsliga frågor, rekrytering, arbetsmiljö, utveckling, avveckling mm. Du leder också företagets lönefunktion samt säkerställer löneprocessen.

Andra viktiga delar i tjänsten är:

· Säkerställande och utveckling av HR-processer, metoder, system och verktyg inom HR-området.

· Utarbeta former för samverkan med arbetstagarorganisationer.

· Driva förhandlingar kopplat till förändring både för organisationen samt individärenden.

· Driva förändring kopplat till både kultur och sätt arbeta.

· Driva specifika HR-projekt och initiativ.

Inte minst viktigt är givetvis din roll som ledare för HR-teamet. Självklart är det du som leder funktionens HR-generalister och lönespecialister mot gemensamt arbetssätt och mål – men vi ser dig också som en inspiratör och förebild för funktionen!

 

Vem är vår kandidat?
Vi ser att du har akademisk HR-utbildning eller motsvarande. Du har jobbat minst fem år med kvalificerat och brett HR-arbete i ett tillverkande företag samt har hunnit få mellan 3-5 års erfarenhet av ledarskap. Vi ser också att du erfarenhet av lönehantering, god kännedom om HR-system samt är insatt i pensioner och försäkringar. Ett intresse för system/digitalisering är något vi vädersätter!

Naturligtvis lägger vi stor vikt vid din personlighet. För att trivas och passa in i rollen ser vi att du är affärsdriven, resultat- och utvecklingsorienterad. Du är prestigelös, har hög integritet i kombination med en god kommunikativ- och samarbetsförmåga. Vi värdesätter också självständighet och en förändringsbenägen personlighet.

 

Visst låter det spännande? Vi ser fram emot din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Oak Consulting. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 25 april.

Ring oss så berättar vi mer! Kontakta HR-konsult Helena Fiedler, tel 070-5919033.

 

Detta är en jobbannons med titeln "HR Manager Operations till Atria" hos företaget Oak Consultant Group AB och publicerades på workey.se den 2 april 2024 klockan 14:23.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey