Nu söker vi en ekonomiassistent i Borås för omgående start. Här ges du möjlighet att arbeta i nära samarbete med ytterligare två ekonomiassistenter, redovisningsekonomer samt en redovisningsansvarig. Rollen är bred och lämpar sig bäst för dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll.

Vår partner är ett entreprenad- och projektutvecklingsbolag som utvecklar och bygger bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. Bolaget har cirka 500 anställda och är verksamma i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Uppdraget är ett vikariat som sträcker sig minst 6 månader fram i tiden, med möjlighet till förlängning. Det är av största vikt att du är tillgänglig för omgående start, eller inom närtid.

Om tjänsten

I rollen som ekonomiassistent kommer du bland annat att:

  • Löpande hantera flöden inom både kund- och leverantörsreskontra
  • Ansvara för påminnelse- och inkassohantering
  • Genomföra avstämningar av kund- och leverantörsreskontra
  • Eventuellt vara delaktig i visst bokslutsarbete, årsredovisning och inkomstdeklaration (om erfarenhet finns)
  • Hantera reseräkningar
  • Administrera och beställa företagskort

Systemen du kommer arbeta i är Vitec 3L Pro, Ascendo – Scancloud, Pricka Bokslut, Cognos Controller och Capego.

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Har minst två års erfarenhet av liknande roll med fokus på både kund- och leverantörsreskontra
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Finns tillgänglig för start omgående

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i entreprenad- och/eller projektutvecklingsbolag.

För att trivas och vara framgångsrik i denna roll, är det viktigt att du är driven, social och bekväm med att interagera med kollegor och externa parter. Här värdesätts din kommunikativa förmåga och flexibla inställning. Du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann i ditt arbete och har inga problem med att stötta dina kollegor när det behövs.

Vår partner ser gärna att du som medarbetare vågar ta initiativ och är engagerad i att föreslå förbättringar och effektiviseringar. Som en del av vår partners växande företag kommer du att få uppleva korta beslutsvägar och njuta av en sund företagskultur - bland annat erbjuds du frukost varje dag!

Om anställningen

Tjänsten är ett konsultuppdrag genom OIO på minst 6 månader med möjlighet till förlängning.

  • Omfattning: Heltid, 07:30-16:30
  • Önskat startdatum: Omgående
  • Placering: Borås
  • Lön: Fast månadslön 

Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. 

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Detta är en jobbannons med titeln "Ekonomiassistent för omgående start" hos företaget OIO Väst AB och publicerades på workey.se den 1 april 2024 klockan 20:37.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey