• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Har du erfarenhet eller kunskap inom lön och vill testa något nytt? Kom och jobba med vårt härliga supportteam och hjälp användarn i vårt löneprogram!

Vilka är vi?

Vi är Bjorn Lunden, affärsplattformen som förenklar vardagen för små och medelstora företag. Vi har en enkel övertygelse: varje företag förtjänar tillväxtmöjligheter. Vi är här för att göra det möjligt.

Vi är på en riktigt spännande resa. Vi siktar högt och vår vision är att bli en av de ledande leverantörerna av programlösningar för redovisning och ekonomi i nordvästra Europa. Med rötterna i Hälsingland, närmare bestämt lilla Näsviken, har vi de senaste åren vuxit snabbt och gått från ett mindre, nationellt företag till en internationell koncern. Förutom i Sverige, finns vi även i Nederländerna och Danmark.

Målet är kort och gott att göra vardagen lite enklare för företagare och entreprenörer. Något vi tror att vi kan uppnå med riktigt bra programvaror, kunskap, innovation och TACO. Kanske inte den tacos du tänker på, utan vår typ av TACO – Trust, Ambition, Collaboration, Ownership.

Om rollen

Vi vill vara det självklara valet för våra kunder och lägger stor vikt vid att leverera kundservice i toppklass (inte för att skryta, men vi har väldigt högt NPS). Vi är inne i en expansiv fas där antalet kunder förväntas öka snabbt. Vårt mål på supporten är att minska antalet supportärenden men ändå bibehålla en hög kundnöjdhet, trots vår tillväxt.

Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att supporta användarna av våra löneprogram BL Lön och BL Lön Plus. Supporten sköts via telefon, chatt och forum. I lönesupporten hjälper vi också till viss del till med mer teoretisk kunskap kring lönehantering.

Du kommer även att arbeta med mer proaktiv support, som innebär att skriva manualer och guider till vårt användarstöd. Som medarbetare i lönesupporten kommer du också att kunna engagera dig i och stötta någon ytterligare del inom vår supportfunktion, t ex bokslut, skatt, teknik eller utveckling. Vi tror att variation i arbetet är bra och ser därför gärna att våra supportmedarbetare arbetar inom fler delar än endast deras huvudområde (lönesupporten i detta fall).

Du kommer att tillhöra ett team och en avdelning där vi lägger stor vikt vid samarbete. Vi hjälper och stöttar varandra och strävar efter ett öppet klimat där alla får vara sig själva. Lönesupportteamet arbetar från kontoren i Hudiksvall och Näsviken och därför ser vi helst att även du gör det, men kontoret i Ljusdal kan också fungera.

Vem söker vi?

Samarbete är viktigt för oss. Du bör därför trivas med att arbeta i team och ha god samarbetsförmåga. Som person är du noggrann och strävar alltid efter hög kvalitet i ditt arbete. Vi tror att du är duktig på att kommunicera och att du har ett pedagogiskt förhållningssätt. Eftersom rollen innebär mycket kundkontakt och support bör du också vara kundorienterad – att leverera bra kundservice är en självklarhet för dig. Givet att vi är ett företag som växer, men också utifrån rollen i sig, är det en fördel om du trivs med förändringar och har ett flexibelt förhållningssätt.

Din profil:

  • Du har kunskap och erfarenhet inom löneadministration. Antingen genom att du arbetat som lönekonsult, lönespecialist eller i annan lönefunktion – eller genom att du har en eftergymnasial utbildning inom lön. Har du både och är det ett plus!
  • Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.

Meriterande:

  • Du har en utbildning eller arbetslivserfarenhet inom andra ekonomiska områden eller utveckling/teknik.
  • Du har praktisk erfarenhet från något typ av löneprogram/-system.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig en roll i ett internationellt och växande företag med en stark marknadsposition, som vill utmana branschens jättar. Det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra och trivs på jobbet. Vi vill vara en schysst arbetsgivare och eftersträvar en hållbar balans mellan arbete och fritid. Det gör vi bland annat genom att erbjuda bra villkor och förmåner, 30 dagars semester samt möjlighet till flexibilitet. Vi vill vara det självklara valet för medarbetare som vill må bra och ha kul på jobbet.

Ansökan

Sista ansökningsdag är 28 april 2024. Intervjuer kan komma att ske löpande innan sista ansökningsdagen – så sök nu!

Ansökan görs via vår karriärsida och där hittar du även kontaktuppgifter vid frågor/funderingar.

Vi ser fram emot din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Supportmedarbetare till vår lönesupport" hos företaget Björn Lundén AB och publicerades på workey.se den 27 mars 2024 klockan 15:09.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey