WeSkill söker nu Technical Support Specialist till ett långsiktigt kunduppdrag i Skellefteå, Västerbotten. Här finns möjlighet att både bli en del i ett givande projekt hos kund i kombination med att du kommer med oss på WeSkill på en spännande tillväxtresa!

Erbjudande

Vi erbjuder en tillsvidareanställning med en början i ett långsiktigt uppdrag därden produkt/tjänst som du supporterarbidrar till att utveckla lärandeutveckling och effektivisering i skol- och utbildningsmiljöer. Genom denna roll kommer du utgöra en viktig funktion iatt hjälpa kunderna med tekniska utmaningar och utgöra länken mellan utvecklingsavdelning och användare.

Vi erbjuder vidare en skräddarsydd löne- och förmånsmodell där du har möjlighet att välja mellan olika uppläggberoende på var i livet du befinner dig, oavsett val är du med och sätter din löne- och förmånspaketering utifrån dina önskemål.

Du blir del i ett konsultbolag med modern prägel där hållbarhet, flexibilitet och inkludering utgör en stor del av kulturen, enmöjlighet att påverka och vara del i utvecklande resa framåt.

Information om uppdraget

I rollen somTechnical Support Specialiststöttar du kunderna i användandet av företagets system. Du hjälper dem med problemlösning, utreder fel och är med vid kvalitetssäkring och test av företagets produkter. Med kunden i fokus bidrar du till att utveckla företagets support och produkter inom skolan.

Vi söker dig som

Du är noggrann och analytisk med en stark förmåga att prioritera uppgifter. Ditt förhållningssätt gentemot både kunder och kollegor är präglat av lyhördhet, kommunikativa färdigheteroch en öppenhet för andras idéer. Samtidigt visar du mod genom att konstruktivt förmedla din egen åsikt. Du är nyfiken och driftig, social och ansvarsfull. Att ta på dig nya utmaningar och kontinuerligt lära dig är något du strävar efter.

Kvalifikationer:

Grundläggande teknisk kompetens och fallenhet för tekniska frågor inom exempelvis;

  • Databaser
  • Web-teknik

Nedan tekniker ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av, ju mer desto bättremed högst prioritet av de tekniker som är specificerade längst upp:

  • Microsoft SQL Server / SQL
  • Graylog
  • Windows Remote Desktop
  • Office 365
  • Active Directory
  • ServiceNow
  • Visual Studio
  • Citrix

Eftersom kontakt med kunder, kommunikation och dokumentation kan komma att ske på både svenska och engelska är det viktigt att du kan kommunicera flytande både på svenska och engelska.

Meriterande:

Om du har tidigare arbetslivserfarenhet från skolan eller andra utbildningsorganisationer är det meriterande!

Övrig information

Start:Enligt överenskommelse

Placering:Skellefteå

Kontakt:Per Bleckberg, 072- 245 92 88, [email protected]

Haka påoss, det blir skoj!

Detta är en jobbannons med titeln "Technical Support Specialist" hos företaget Weskill AB och publicerades på workey.se den 27 mars 2024 klockan 09:01.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey