Svensk Hypotekspension förvärvades av Nordax Bank 2019 och är idag ett av tre varumärken inom NOBA Bank Group. Vår vision är att främja ett värdefullt liv för äldre genom att erbjuda lån till personer över 60 år, med bostadsrätt eller villa som säkerhet. Sedan 2005 har vi hjälpt över 16 000 bostadsägare att frigöra kapital från sina hem. Vi är totalt 17 kollegor som arbetar från våra tre kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vi söker nu en Kundansvarig med placering i Stockholm eller Malmö!

Om rollen:

Som kundansvarig kommer du att hjälpa pensionärer och äldre personer från första intresse tills att de har fått lånet utbetalat. Du arbetar självständigt med kontakt via telefon och personliga möten. Vidare agerar du alltid professionellt och pedagogiskt med ett socialt bemötande, tydlighet mot kund och med en hög moralkompass. Du blir en del av ett litet sammansvetsat gäng kundansvariga i tätt samarbete med våra assisterande kundhandläggare och övriga avdelningar inom Svensk Hypotekspension samt NOBA Bank. Du rapporterar till bolagets försäljningschef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Självständigt sköta kontakten med kunder per telefon och genom personliga möten.

- Representera Svensk Hypotekspension i marknadsföringssammanhang, till exempelvis mässor.

- Administrativ hantering av låneärenden från första kundkontakt till underskrift av lånehandlingar, enligt gällande instruktioner.

- Hantera löpande kontakter med leverantörer såsom värderings- och mäklarföretag.

- Delta i internutbildning av medarbetare.

- Delta i utveckling och effektivisering av säljprocessen.

- En del resor till Stockholms-, Göteborgs- och Malmökontoret.

Större delen av din dag kommer bestå av att prata med kunder för att identifiera deras behov. Arbetet innebär även att granska kunders ekonomiska situationer och objekten som kunder äger, allt för att de ska få en positiv upplevelse genom hela processen.

Vi söker dig som har:

- 3-5 års erfarenhet av liknande roll som exempelvis rådgivare på bank, mäklarassistent, fastighetsmäklare eller motsvarande.

- Erfarenhet att arbeta med kunder över telefon och/eller fysiska kundmöten.

Det är ett stort plus om du har:

- Bolånelicens.

För att trivas och prestera i rollen behöver du ha god bolånekunskap och en förmåga att skapa fantastiska kundrelationer över telefon och i personliga möten. Som person är du administrativt lagd med en blick för detaljer och siffror. Du gillar ordning och reda och arbetar strukturerat mot dina uppsatta mål. Utöver detta är det viktigt för oss att du känner igen dig i våra värderingar: vi är helhjärtade, vi samarbetar och vi tar ledningen.

Praktisk information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Placering: Stockholm, Gävlegatan 22 eller Malmö, S:t Johannesgatan 2

Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).

Arbetstider: 08:30 -17:00 (08:30-16:00 juni-augusti)

Vad händer när du har skickat in din ansökan?

Antalet steg i rekryteringsprocessen kan variera beroende på vilken tjänst du söker men vi försöker alltid att hålla processen så kort och koncis som möjligt, för att värna om din ansökningsupplevelse. Vanligtvis kan du förvänta dig två intervjuer innan referenstagning och bakgrundskontroll. Du kan läsa mer om hur vår rekryteringsprocess går till under FAQ.

Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare.

Vi ser fram emot din ansökan!

NOBA bank värnar om din integritet och vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller information om din hälsa, till exempel sjukskrivning.

Detta är en jobbannons med titeln "Kundansvarig till Svensk Hypotekspension (Stockholm eller Malmö)" hos företaget NOBA Bank Group AB (publ) och publicerades på workey.se den 21 mars 2024 klockan 13:44.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey