Benify är ett svenskt HR-techbolag som hjälper företag globalt att bli bättre arbetsgivare genom att attrahera, belöna och stärka relationen med sina anställda. Med över 550 Benifyers i 6 olika länder, driver vi framgång med vår marknadsledande förmånsplattform för över 1500 kunder och 2M användare runt om i världen 🌍Vi främjar en hållbar företagskultur där medarbetarna känner sig engagerade och inkluderade "because people matter" 💙

Om rollen som Governance Risk and Compliance Officer (GRC Officer)

Som GRC Officer arbetar du med oberoende kontroller inom Benify. Ditt huvudfokus är riskkontroll och regelefterlevnad kopplat till gruppens finansiella företag. Verksamheten innefattar enklare betaltjänster (penningöverföring i samband med fakturahantering), försäkringsdistribution och oberoende investeringsrådgivning (algoritmbaserade fondval inom pensionssparande).

GRC Officer-funktionen bedriver sitt arbete oberoende från affärsverksamheten men är organisatoriskt placerad inom legalteamet på Benify bestående av fyra personer. Utöver företagsledningarna i Benifybolagen så kommer du interagera nära med Head of Regulatory och Group Controller.

Du kommer exempelvis att:

- Samordna de årliga revideringarna av interna styrdokument.

- Utföra riskanalyser och föreslå årliga kontrollplaner.

- Genomföra oberoende kontroller av verksamheten.

- Organisera workshops och utbildningar för t.ex. operativa risker och AML/CTF risker.

- Rapportera till styrelser och ledning.

- Delta i löpande utveckling och effektivisering av interna processer och rutiner på gruppnivå.

Detta är en möjlighet att utveckla dina färdigheter inom riskkontroll och regelefterlevnad och att få en snabb personlig utveckling oavsett vilken erfarenhet du tidigare har haft - varje dag på Benify innebär ny kunskap och du kommer att vara en del av ett växande teknikföretags globala resa.

Vad erbjuder vi dig?

- Kollektivavtal 📝

- Generöst friskvårdsbidrag 🏃‍♂️

- 30 semesterdagar 🌞

- Lifeplan - en ledande finansiell rådgivningstjänst som erbjuder personlig rådgivning för att maximera dina pensionsbesparingar 📈

- Garanterad work-life balance med en hybrid arbetsmodell 👨‍👩‍👧‍👦

- Årlig konferens ✈️

- Sociala event och aktiviteter på våra kontor ✌️

Vem är du?

Vi söker dig som har relevant erfarenhet av arbete med finansiella regelverk, compliance eller riskkontroll inom betaltjänster, försäkringsdistribution och/eller investeringsrådgivning.

Det är viktigt att du trivs i ett växande teknikföretag på en global resa med de nya omständigheter, utmaningar och möjligheter det innebär.

Vi ser också att du är...

- Analytisk. I den här rollen är viktigt att kunna identifiera grundorsakerna till incidenter och presentera idéer för lämpliga procedurer för att förebygga att problem upprepas.

- Problemlösare. Ett stort antal regleringar är tillämpliga på de reglerade enheterna inom Benify och det är viktigt att ha en god känsla för riskanalys och kunna stödja verksamheten i att identifiera lösningar på olika regelutmaningar.

- Kreativ. Eftersom vi alltid strävar efter automatisering och digitalisering i våra arbetsprocesser så välkomnar vi ett intresse för teknik och att identifiera effektiva nya arbetsmetoder i kontrollarbetet.

Praktisk information

-
Start: Augusti 2024

-
Omfattning: Heltid, 100%

-
Plats: Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Vänligen meddela oss om du behöver några rimliga anpassningar för intervjuer genom att svara på mailet du får efter du har sökt jobbet.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Governance Risk and Compliance Officer" hos företaget Benify AB och publicerades på workey.se den 19 mars 2024 klockan 11:34.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey