Är du en tekniskt lagd person med en hög framåtanda och en stor vilja att utvecklas? Till expanderande JENSEN söker vi en Sales Project Manager som vill vara med och driva deras säljarbete framåt.

Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN: 

Som en del av JENSEN Sweden ABs (Metricon) vidare expansion söker vi nu en Sales Project Manager som ska ansvara och leda ett av bolagets strategiska tillväxt-initiativ, Retrofit-konceptet. Satsningen syftar till att framtidssäkra äldre, befintliga Metriconsystem och därmed förlänga dess livslängd. I nära samarbete med 3-4 personer med gedigen erfarenhet och kunskap kommer du arbeta med att utveckla, förbättra och uppgradera Metriconsystemen inom mekanisk och elektronisk hårdvara och elektronik samt deras styrsystem.

Du leder arbetet i processen genom att aktivt sälja in uppgraderingsprojekten till JENSENs gobala Sales and Service Centers och JENSENs slutkunder. Tillsammans med hela retrofit-teamet och även andra medarbetare skapar du heltäckande projektplaner och offert-material som innehåller layout-ritningar, ROI-kalkyler, funktionsbekrivningar, installationsplaner, mm. som presenteras till bolagets kunder. Utöver Retrofit teamet-kommer du ha ett tätt samarbete med ledningsgruppen, kollegor från våra globala säljkontor samt andra avdelningar t.ex. utveckling och driftsättning.

JENSEN är verksamt globalt och i denna roll kommer du jobba i en internationell miljö. Främsta marknader för uppgraderingsprojekten är inledningsvis USA och Frankrike.

Din anställning kommer påbörjas med interna utbildningar för att skapa en förståelse för produkterna, där du kommer få insyn i designs- och produktionsarbetet. Du kommer även deltaga i installations- och driftsättningspersonalens arbete för att lära dig samtliga beståndsdelar i Metricon-systemen. Ditt arbete innebär tjänsteresor utomlands, för att besöka JENSENs Sales and Service Centers och slutkunder för att presentera sälj- och uppläggsförslagen.

VI SÖKER DIG SOM:

  • Är passionerad och action-orienterad och vill jobba i ett fartfylld bolag med härlig kultur.
  • Är tekniskt kunnig, med en eftergymnasial teknisk utbildning inom exempelvis maskinteknik, alternativt med arbetslivserfarenhet från roller som installatör eller driftsättare.
  • Talar och skriver flytande på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.
  • Har ett gott logistiskt tänkande och väl utvecklat ordningssinne samt ett driv att utveckla JENSENs system samt aktivt sälja in förslagen till deras Sales and Service Centers.
  • Har B-körkort.

Det är meriterande om du:

  • Talar och skriver tyska och/eller franska på god nivå.
  • Har kunskaper i CAD-programvaror, med fördel AutoCAD.

Vidare kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper där JENSEN söker dig med eget driv som ställer höga krav på ditt eget arbete vad gäller kvalitet och service till interna och externa kunder. Du förväntas ifrågasätta befintliga arbetssätt på ett ödmjukt sätt och jaga svar för att komma i mål med ditt projekt i tid. Vidare kräver rollen att du har en hög personlig struktur, en positiv inställning med ett lösningsorienterat tänk och att du värdesätter god sammanhållning i teamet.

OM KUNDFÖRETAGET:

JENSEN arbetar med system till industriella tvätterier där de är specialiserade på system för plaggtransport och sortering. Projekten är placerade i hela Europa, men även i Australien och USA och den senaste tidens ökning av projekt kommer ge flertalet framtida karriärvägar, vilket JENSEN främjar möjligheten till. Bolaget präglas av en "en för alla, alla för en"-kultur med en god sammanhållning. Om du vill komma till en arbetsplats där du får en långsiktigt trygg anställning på ett bolag som det går bra för så har du kommit rätt!

Läs mer om JENSEN Sweden AB och deras verksamhet på - ww.jensen-group.com/jesw
Att arbeta för JENSEN - vårt erbjudande:

JENSEN-GROUP är världsledande inom tvättautomation och erbjuder mycket innovativa lösningar för att tillgodose sina kunders behov. Som pionjärer inom CleanTech, arbetssäkerhet och robotik/AI erbjuder vi dig ett varierat utbud av uppgifter och framgångsrika produkter.

  • Ett attraktivt kompensationspaket.
  • En företagskultur som kännetecknas av kundorientering, lagarbete, personligt ansvar och vänlighet. 
  • Mycket spännande, varierande arbetsuppgifter, självständigt arbete, platta hierarkier och snabba beslut, med möjligheten att bidra väsentligt till företagets fortsatta tillväxt.
  • Ett smart kontor på vårt huvudkontor i Borås, moderna arbetsverktyg, respektfull interaktion med alla kollegor, där du arbetar nära kunder, kollegor och partners från Sverige, Europa och hela världen.
  • Marknadsledarens kraft och företagsstrukturer i kombination med snabbheten och flexibiliteten hos ett litet och fint lokalt team.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Det här är en direktrekrytering, vilket innebär att Friday ansvarar för rekryteringsprocessen men att du blir anställd hos JENSEN.

ÖVRIG INFORMATION:

  • Omfattning: Heltid.
  • Start: Enligt överenskommelse.
  • Placering: Borås, Viared.
  • Kontaktperson: Hanna Lejon.
  • Lön: Fast månadslön.

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Detta är en jobbannons med titeln "Sales Project Manager till JENSEN!" hos företaget Friday Väst AB och publicerades på workey.se den 18 mars 2024 klockan 16:40.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey