Vi söker en driven och erfaren Ekonomiassistent för Kundreskontra och Inkassokrav

Är du en noggrann och självgående ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra och inkassohantering? Är du redo att ta nästa steg i din karriär i en dynamisk scale up-miljö? Då är det här en spännande möjlighet för dig!

Om företaget:

Billo är en kostnadsfri och statligt godkänd digital brevlåda. Med Billo får du såklart digital post från företag och myndigheter - men du kan också välja att få den papperspost som annars hamnar i brevlådan, direkt in i mobilen. Dessutom får du tillgång till marknadens snabbaste betallösning, samtidigt som vi hjälper dig att betala räkningar i tid. Det är Billo!

Ansvarsområden:

- Hantera och upprätthålla kundreskontra för företaget.

- Utföra fakturering och säkerställa att fakturor skickas ut i tid.

- Följa upp obetalda fakturor och vidta åtgärder för att säkerställa betalning i enlighet med företagets riktlinjer.

- Samordna med interna avdelningar för att lösa eventuella tvister eller frågor som uppstår.

- Ansvara för inkassohantering och följa upp inkassokrav enligt företagets policys.

- Generera rapporter och analyser relaterade till kundreskontra och inkassokrav för att ge insikt och underlag för beslutstagande.

Krav:

- Tidigare erfarenhet av arbete med kundreskontra och inkassohantering.

- God förståelse för ekonomiska processer och redovisningsprinciper.

- Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.

- Stark kommunikationsförmåga för att hantera förhandlingar och lösa konflikter.

- Kunskap om relevanta lagar och regler inom kredit- och inkassoområdet är meriterande.

- Erfarenhet av att arbeta i en snabbväxande och dynamisk miljö är en fördel.

- Svenska och engelska i både tal och skrift

Vi erbjuder:

- En spännande möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt och innovativt företag.

- Möjlighet att växa och utvecklas i din karriär.

- En dynamisk och inkluderande arbetsmiljö där din åsikt och bidrag uppskattas.

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att lyckas i denna roll, tveka inte att skicka in din ansökan idag!

Om rekryteringsprocessen

Detta är ett konsultuppdrag på sex månader där du efter detta har en mycket stor chans att bli anställd hos Billo. Vi intervjuar löpande så har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Johan Iggbom på [email protected]

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten!

Detta är en jobbannons med titeln "Ekonomiassistent kundreskontra till Billo" hos företaget Hero AB och publicerades på workey.se den 14 mars 2024 klockan 10:40.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey