OM TJÄNSTEN

Vi söker nu en Försäljnings- och Eftermarknadsadministratör till vårt huvudkontor i Halmstad. Vi vill hitta dig som brinner för att skapa nöjda kunder och som vill vara med på en spännande tillväxtresa. Nu har du chansen att få utvecklas tillsammans med oss på Kopernicus, i en av världens mest spännande branscher!

OM KOPERNICUS

Kopernicus är specialister på innovativ teknik, design och produkter som kretsar kring solenergi. Sedan starten 2012 har vi minskat energiförbrukningen för över 2500 hushåll, lantbruk och bostadsföreningar med marknadsledande solcellsanläggningar av högsta kvalitet. Vi är idag ett team med ca 40 kollegor. För mer information om företaget, besök: http://www.kopernicus.se (http://www.kopernicus.se/)

BAKGRUND OCH EGENSKAPER

Som Försäljnings- och Eftermarknadsadministratör på Kopernicus AB kommer du arbeta i vår försäljnings- och eftermarknadsorganisation och arbeta för att förbättra vår kundupplevelse. Du kommer vara den första personen i den specifika rollen och få möjlighet att utveckla och implementera Kopernicus strategi för dina arbetsuppgifter.

Som försäljningsadministratör kommer du att hantera inkommande kundförfrågningar, bearbeta ny marknad och administrera kundinformation. Du kommer vara kundens första kontakt och förväntas ge information om våra produkter och erbjudanden, samt ha nära dialog med övriga säljare i organisationen.

Som eftermarknadsadministratör kommer du att ha ansvar för Kopernicus eftermarknad och support. Det innebär att du tar emot Kopernicus supportsamtal och e-postmeddelanden, och agerar som kundens första kontakt för att ge informativ och hjälpsam service. Utöver detta kommer du också att kontakta Kopernicus tidigare kunder med relevanta produkterbjudanden, anpassade efter deras tidigare köpmönster och behov.

I rollen är det viktigt att du är strukturerad och har en stark kommunikativ förmåga. Du behöver kunna organisera och prioritera i din delade roll för att skapa bästa möjliga resultat. Erfarenhet av försäljning och kundservice är meriterande, liksom kunskap om CRM-system och försäljningsverktyg.

KRAV PÅ SÖKANDE

- Goda kunskaper i både svenska och engelska.

- Erfarenhet av mötesbokning och försäljning är meriterande men inget krav.

- Starka kommunikationsfärdigheter och en positiv attityd.

- Förmåga att arbeta självständigt och i grupp.

INFORMATION OM TJÄNSTEN

Om du tycker att denna roll kan passa dig så kan vi erbjuda en central roll i ett stabilt och trivsamt tillväxtföretag. Vi ser fram emot din ansökan snarast då urval sker löpande.

Detta är en jobbannons med titeln "Försäljnings- och eftermarknadsadministratör" hos företaget Kopernicus AB och publicerades på workey.se den 8 mars 2024 klockan 10:27.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey