Vi söker nu ett vikariat till rollen som administrativ handläggare till vår avdelning Hojab på Svea Inkasso! Hojab Parkeringsservice är en del av Svea som samarbetar med kommunala och privata parkeringsbolag i hela Sverige. Vi är specialiserade på uppföljning och indrivning av kontrollavgifter för olovlig parkering. Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år.

Om rollen?

I rollen som Administrativ Handläggare på Hojab består arbetet till stor del av registrering av kontrollavgifter samt att hantera bestridanden via brev, mail och telefon. Du kommer tillsammans med teamet som består av cirka 8 handläggare sköta all hantering av ärenden från privata parkeringsbolag såväl som för kommuner där det är privatägd mark. I tjänsten ingår även en del kundkontakt via mail och telefon, såväl som efterforskning av adresser, hantering av felsvar från Transportstyrelsen, hämta hem ägaruppgifter samt skicka påminnelser och inkassokrav. Teamet har ett roterande schema och byts av mellan de olika arbetsuppgifterna dagligen.

Tjänsten är en heltidstjänst med utgångpunkt från vårt huvudkontor i Solna.

Vem är du?

Vi söker dig som trivs med att jobba administrativt i ett team där ni jobbar tillsammans mot ett gemensamt mål och hjälper varandra lösa uppgifter och komma framåt. Du kan ge och ta feedback på ett bra sätt och har förmåga att dela din åsikt, samtidigt som du är ödmjuk och lyhörd för andra. För att trivas i denna roll är det viktigt att du:

- Har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift

- Är positiv och utåtriktad

- Är självgående och initiativrik

- Trivs att jobba i team, gillar att samarbeta och är en lagspelare

- Har flytande kunskaper i svenska

Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan

Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Administrativ handläggare (vikariat) till Svea Inkasso" hos företaget Svea Bank AB och publicerades på workey.se den 1 mars 2024 klockan 11:01.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey