Är du en strukturerad person som gillar att jobba i Excel och ha ordning och reda på detaljer? Har du dessutom jobbat med anbud/upphandlingar och har kunskap om foodservicemarknaden? Då är du stjärnan vi söker!

Bakgrund till behovet

Nuvarande Tender Manager kommer få utökat ansvar och behöver support. Findus söker därför en interim Portfolio- & Anbudskoordinator. För att lyckas i rollen behöver du ha struktur, mycket egen drivkraft och vara bekväm i att följa upp dina kollegor i organisationen. Du kommer att arbeta på nordisk nivå inom Foodserviceorganisationen.

Beskrivning av rollen

Rollen består i huvudsak av två delar:

1) Portfolioansvar som koordinator

- Uppdatera information, ansvara för administration och säkerställa implementering för Norden inom Planview - Lift & Launch

- Organisera samples till de lokala marknaderna vid Lift & Launch

- Äga kommunikation av masterdata via artikelinformation och launchdata till respektive avdelning

- Artwork - säkerställa att packlabel blir uppdaterade enligt lcon, samt att fabrik uppdaterar detta.

2) Tender/anbudshantering

- Uppdatera UHM kriterier i Dabas

- Uppdatera informatio i Argus (CRM-system)

- Svara med priser samt skicka nya offerter vid offentliga upphandlingar

- Svara på tilläggsförfrågningar på befintliga avtal

- Vidarebefordra mailförfrågningar till säljavdelningen

Erfarenheter och kvalifikationer

- Erfarenhet av att administrera artikelinformation

- Förståelse för SAP & CRM-system

- Kommersiell och finansiell förståelse

- Erfarenhet av Foodservicemarknaden och anbudshantering är meriterande

Utbildning

- Universitetsutbildning inom marknadsföring, företagsekonomi eller motsvarande är meriterande

Personliga egenskaper

- Noggrann och strukturerad

- Analytisk förmåga

- Självgående, orädd att ta för sig

- Inkluderande och stark inom stakeholder management

- Positiv och lösningsorienterad med en ”can do” attityd

Tillträde

Rollen är 100% och tillträde per omgående. Uppdraget är ett konsultuppdrag till och med juli/augusti 2024.

Om Findus

Findus är det ledande företaget inom fryst mat i Norden. Kvalitet och smak samt hälsa och hållbarhet är sedan starten på 1940-talet nyckelord för verksamheten. Findus vill göra det lättare för alla att laga naturlig, näringsrik och hållbar mat varje dag.

Sedan 2015 ingår Findus i Nomad Foods Europe, Europas största livsmedelsbolag inom kategorin fryst mat. I sortimentet återfinns bl.a. Findus, Birds Eye, Iglo och Green Cuisine.

Bolaget har över 8 000 medarbetare och är verksamt i 22 länder inom Europa. De fem största marknaderna är United Kingdom, Italien, Tyskland, Sverige och Frankrike. Den svenska verksamheten leds från huvudkontoret i Malmö.

Ansökan

Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval.

Findus samarbetar i denna rekrytering med EQuality Rekrytering & Interim AB. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Friman.

Mail: [email protected]

Tel: 0703-20 12 12

Om EQuality

Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering. Vi arbetar professionellt, med stor transparens och med högsta engagemang för både kunden och kandidaten.

EQuality står för:

-
EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ

-
Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss

-
Quality - Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kunden och kandidaten

Detta är en jobbannons med titeln "Interim Portfolio- & Anbudskoordinator till Findus Foodservice" hos företaget EQuality Rekrytering & Interim AB och publicerades på workey.se den 21 februari 2024 klockan 08:28.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey