Vi är på en tillväxtresa med tydliga mål. En central del för att lyckas är att vi har ett starkt varumärke. Därför söker vi nu en kommunikatör med helhetsansvar för intern- och extern kommunikation.

Som vår nya kommunikatör kommer du till en trygg och stabil arbetsplats där vägen till beslut är kort. Det är vår starka interna kultur, vår samlade kunskap och yrkesskicklighet som garanterar högsta möjliga kvalitet på det jobb vi gör och de lösningar vi tar fram. Tillsammans är vi branschens starkaste lag - det är vi som gör jobbet, varje dag, för våra kunder. Vi är alla Brixare.

Det är viktigt att du har några års erfarenhet från en liknande roll, men det viktigaste av allt är din inställning och personlighet. Du är trygg i en projektledande roll, är initiativrik och trivs med att utveckla kommunikation i alla dess former.

Hos oss kommer du ha en central roll och samarbetar med många olika kollegor inom företaget. Några av dina ansvarsområden är särskilt viktiga för oss:

- Intern och extern kommunikation.

- Planering, skapande och publicering av innehåll - från webbnyheter till artiklar och sociala medier.

- Riktlinjer för och hantering av våra sponsoravtal.

- Profilmaterial, bilder och kommunikation.

Din profil:
För att må bra och lyckas i rollen är du en initiativtagande och strukturerad som person som trivs med ett omväxlande arbete. Du är van att projektleda och är duktig på att skriva engagerande texter samt har öga för färg och form. Brixly är ett värderingsstyrt företag varför dina personliga värderingar spelar stor roll för oss.

Din bakgrund:

-
Du har minst 2 års erfarenhet som kommunikatör eller från liknande roll

- Högskoleutbildning alt. annan relevant utbildning

- Du hanterar Adobe Creative Cloud

- Förmåga att utveckla och skriva engagerande och relevanta texter

Plus i kanten om du har:

- Erfarenhet och intresse inom fotografi

- Erfarenhet av B2B

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placerad på Brixlys huvudkontor i Mölndal. Tillträde enligt överenskommelse.

Nu när du ska gå vidare, hur går du vidare?
För att hitta vår nästa medarbetare samarbetar vi med rekryteringsbyrån Competence Club. De är specialiserade och genuint intresserade av människor som arbetar med sälj, marknad, kommunikation och management. De vet när det är rätt, när det klickar. Eftersom vi gör löpande urval och intervjuer kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum som är 10/3, 2024. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi kan tyvärr inte ta emot din ansökan via mejl. Rekryteringsprocessen består av urvalsfrågor, personlighetstest, intervju och referenstagning. Du får gärna bifoga ev. arbetsprov vid ansökan, men det är inget krav.

Ansvarig för den här rekryteringen är Magdalena Hässel, + 46 703 22 67 50, [email protected]. Du är varmt välkommen att höra av dig om du har några frågor.

Kort om Brixly
Brixly är ett värderingsdrivet byggföretag. Vi utgår från tre ord: laganda, ansvar och personlighet. De ger oss riktning och mening på vår resa framåt. Vi är branschens starkaste lag, vi tar ansvar för varandra och andra och vi är enkla och tydliga oavsett roll; som partner, kollega och arbetsgivare.

Vi är ett byggföretag med strax under 500 anställda. Koncernens omsättning uppgick 2022 till 2,6 miljarder med resultat på 19,5 miljoner för skatt. Säte är i Mölndal.

Detta är en jobbannons med titeln "Kommunikatör, Brixly" hos företaget Competence Club Sweden AB och publicerades på workey.se den 15 februari 2024 klockan 17:33.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey