Vi söker en framåtlutad och hjälpsam 1st line support för ett deltidsuppdrag på ett företag i byggbranschen i centrala Göteborg. En perfekt möjlighet för dig som har viss tidigare erfarenhet av IT-support och vill frigöra tid till dina hobbies eller kombinera med annan sysselsättning så som studier. Möjlighet till utökad tid hos uppdragsgivaren kan dessutom finnas.

 

Uppdraget är ett konsultuppdrag. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen som IT-supporttekniker kommer du att vara första kontakten för användare inom företaget när det kommer till IT-relaterade ärenden. Ärenden tas emot via telefon och mejl. Du kommer att hantera remotesupport via Team Viewer och arbeta med onsitesupport för företagets anställda lokalt. Exempel på inkommande ärenden är en allmän och första felsökning och felavhjälpning av IT-relaterade problem, lösenordsbyte i Active Directory, hantering av beställningar, felsökning av mobiltelefoner, distribuering av mobiltelefoner etc. Du kommer att arbeta tätt ihop med 2nd line och eskalera ärenden vidare vid behov.

 

IT-miljön du kommer att arbeta i består av en hybridmiljö med produkter så som Windows 10 och 11 klienter och exempelvis Azure. Du kommer även att hantera applikationer så som Visma och en rad verksamhetsspecifika applikationer.   

Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen som 1st line/onsite supporttekniker så krävs följande:

- Du har tidigare erfarenhet av 1st line/onsite support i Windowsmiljö
- Du är självgående i rollen som 1st line supporttekniker
- Som person är du serviceminded, framåtlutad och hjälpsam
- Du kommunicerar flytande på svenska - både muntligt och skriftligt

Har du någon form av relevant utbildning inom IT så är det meriterande.

 
Ansökningar behandlas löpande så registrera gärna din ansökan redan idag!

 
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
 
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Uppsala. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Alicia Mattsson
+46734159393
[email protected]

Detta är en jobbannons med titeln "1st line/onsite supporttekniker på 50 % till företag i centrala Göteborg" hos företaget Centric Professionals AB och publicerades på workey.se den 14 februari 2024 klockan 16:55.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey