Välkommen till oss på Hammarö!

Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård!

Inom serviceförvaltningen arbetar du varje dag med att ge den bästa servicen på Hammarö. Som tillväxtkommun står vi inför en utveckling av kommunens service vilket berör en mängd områden och platser som besöks dagligen. Vi arbetar nära våra invånare och finns här för alla människor som bor och vistas på vår ö.

Nu finns möjligheten att få jobba med oss på fastighetsenheten på Hammarö!
Enheten består av 17 personer och vi har hand om kommunens fastighetsbestånd som består av skolor, förskolor, idrottsanläggningar, kontor och vårdboenden. Totalt förvaltar vi ca. 140 000 kvadratmeter.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundansvarig fastighetsförvaltare hos oss på fastighetsenheten kommer du med stort kundfokus ta hand om våra hyresgästers olika lokalbehov och lokaler. Du ansvar för att konkretisera behoven, sammanställa behovsbeskrivningar samt skapa en bra relation och dialog med kunden. Långsiktiga beslut gällande lokalerna är en del av arbetet samtidigt som du hanterar dagliga kundfrågor med stor ödmjukhet. En viktig del av ditt uppdrag är även att bidra till utvecklingen av fastighetsenhetens arbetssätt.

Tjänsten innefattar att du håller i arbetet gällande framtagandet av objektsbudgetar, underhållsplaner för ditt bestånd samt att du även projektleder genomförandet av de planerade underhållsåtgärderna. Till din hjälp att utveckla och förädla kommunens fastighetsbestånd har du såväl interna som externa resurser. I de fall det krävs en om-, ny- eller tillbyggnad kommer du exempelvis att lämna över underlag till vår interna projektenhet för genomförande.

Du rapporterar till fastighetschefen och ingår i fastighetsenhetens ledningsgrupp. Du arbetar gemensamt med fastighetschef, övriga kundansvariga fastighetsförvaltare, driftledare och medarbetare för att enheten ska leverera resultat både på kort och lång sikt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en fastighetsekonomisk utbildning på högskolenivå eller annan utbildning eller yrkeserfarenhet från bygg och fastighetsbranschen som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.

Det är meriterande med kunskaper inom:
• Byggteknik
• Hyresjuridik
• Energi- och miljö
• IT-baserade förvaltningssystem
• Förhandling
• Projektledning

Som person är du kommunikativ, flexibel och tillmötesgående. Du är van vid att arbeta metodiskt och strukturerat och kan prioritera bland arbetsuppgifter i enlighet med verksamhetens mål och fatta snabba beslut. Dessutom är du bra på att samarbeta samt tänka lösningsfokuserat.

B-körkort samt att du är bra på att uttrycka dig väl i tal och skrift är ett krav. Vi kommer även lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tillträde enligt överenskommelse.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Detta är en jobbannons med titeln "Kundansvarig fastighetsförvaltare till Hammarö kommun" hos företaget Hammarö kommun och publicerades på workey.se den 13 februari 2024 klockan 00:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey