För dig som vill ta dig an en administrativ roll på heltid har vi nu en fantastiskt möjlighet Vi söker dig som tycker om att arbeta strukturerat och vill ge god service såväl internt som till kunder runt om i hela Europa.

OM TJÄNSTEN

I rollen som administratör kommer du arbeta med BCAs administrativa uppgifter i deras interna system, såsom hantering av auktionsadmin, registrering av nya kunder i BCAs system. Du kommer även hantera transportdokument samt registreringsbevis gentemot BCAs kunder för att säkerställa att det blir en smidig och snabb upplevelse för kunden. På sikt och efter behov kommer arbetsområdena utvidgas och ytterligare uppgifter läggas till. Arbetet kräver att du är noggrann och ansvarstagande eftersom det är flera olika intressenter som tar del av dokumentationen. Det är av stor vikt att varje steg i processen dokumenteras varför ditt arbete är avgörande för att hög kvalitet i hela exportprocessen kan garanteras.

För att introduceras i rollen kommer du arbeta nära kollegor första tiden och på sikt bli mer självständig. Under hela arbetet kommer det finnas kollegor för att kunna svara på frågor och ge stöd. När du har blivit mer insatt i rollen kommer du också ge service till kunder genom mail och telefon. En positiv approach och vilja att ”ta tag i saker” är en avgörande egenskap. Genom att vara uppmärksam på detaljer och bygga relationer både internt och mot BCAs kunder kommer du lyckas i rollen.

Arbetet utförs på BCAs nybyggda anläggning i Strängnäs – Europas modernaste anläggning för remarketing av fordon.

Du erbjuds Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

* Registrera nya kunder i interna system.
* Hantera elektroniska dokument under export av fordon.
* Hantering av auktioner.
* Diverse administrativa arbetsuppgifter och ge service till kunder och medarbetare.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en serviceinriktad approach och trivs i ett arbete med många olika kontaktytor.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då du kommer använda båda språken i ditt arbete.
- Har en god datorvana.
- Har grundläggande kunskaper i Excel.
- Har möjlighet att arbeta från kontoret i Strängnäs.

Det är meriterande om du
- Kan kommunicera på något av följande spåk: tyska, arabiska, franska eller finska.
- Har tidigare arbetat i en liknande roll.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad.
- Kvalitetsmedveten.
- Anpassningsbar.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
BCA Vehicle Remarketing har mer än 70 års erfarenhet av auktionsmarknaden för fordon. Sedan starten 1946 och fram till idag har BCA varit ledande inom denna del av bilmarknaden. BCA har ett nära samarbete med bilfabrikerna, importörerna, uthyrnings-, leasing- och finansieringsbolag samt vagnparksägare, kommun och stat. BCA håller årligen över 8 000 auktioner i hela Europa och hanterar varje år över 1,7 miljoner begagnade bilar. Läs mer om BCA HÄR!

Detta är en jobbannons med titeln "Administratör till BCA!" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 13 februari 2024 klockan 00:03.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey