Om företaget

KONEs historia går tillbaka ända till 1887 då den första hydrauliska personhissen installerades i Stockholm av Graham Brothers som senare kom att införlivas i KONE. I Sverige har KONE ca 1 000 medarbetare fördelade på 28 kontor över hela landet, från Malmö i söder till Kiruna i norr. Huvudkontoret är beläget i Kista. Där sitter även vårt kundcenter som är bemannat dygnet runt, årets alla dagar - alltid tillgängligt med snabb hjälp och service.

Tillsammans med våra partners och kunder hjälper vi till att göra Sverige mer tillgängligt! Vi är stolt partner till projekt såsom Mall of Scandinavia, Gothia Tower och Turning Torso. Lika stolta är vi också över att få hjälpa tusentals bostadsrättsföreningar och fastighetsägare runt om i Sverige med planering, service, förebyggande underhåll och modernisering av deras utrustningar.

Din roll

Vi har nu en spännande möjlighet för dig som vill bli en del av KONE-teamet i Kista! Just nu söker vi en engagerad och självsäker kundtjänst-/larmcentralsmedarbetare som kommer att spela en avgörande roll i att säkerställa smidig och trygg kommunikation med KONEs kunder. Ditt arbete kommer att vara varierat och dynamiskt. Du kommer vara den första linjen av kontakt för KONEs företagskunder och bostadsrättsföreningar när det gäller felanmälningar och andra ärenden. Dessutom kommer du att spela en avgörande roll i att hantera larmsamtal från personer som befinner sig i krissituationer, som att vara fast i hissar eller liknande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Agera som den primära kontaktpunkten för KONEs företagskunder och bostadsrättsföreningar. Ditt ansvar innefattar att effektivt ta emot och hantera inkommande samtal och e-postmeddelanden relaterade till felanmälningar.

- Identifiera och genomföra noggranna riskbedömningar i samband med säkerhetssituationer. Ditt kompetenta urval av lämpliga anvisningar och åtgärder kommer att spela en avgörande roll i att garantera en trygg och säker miljö för KONEs kunder.

- Vara involverad i ärendehanteringsprocessen tills dess att ärendet har godkänts av en kvalificerad tekniker.

- Agera som en ansvarsfull länk för personer i nödsituationer, bland annat larmsamtal från individer som befinner sig instängda i hissar. Genom att förmedla tydliga instruktioner och stöd kommer du att hjälpa till att lugna och guida dessa individer genom krissituationer med ökad säkerhet och trygghet.

Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag, via Clevry, på minst 12 månader där du blir anställd som konsult hos Clevry men jobbar ute hos KONE. Startdatum är så snart som möjligt.

Din profil

Vi söker dig som har ett genuint intresse för kundservice och vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Vi tror att du som söker är noggrann och självständig i ditt arbete samtidigt som du är en team-player med positiv attityd. Utöver detta är du också en problemlösare som har förmågan att hålla dig lugn i stressiga situationer.

Om du trivs i en dynamisk miljö där du kan vara hjälten bakom varje samtal, där din empati och beslutsförmåga gör en verklig skillnad, då är detta den perfekta rollen för dig!

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar KONE med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Detta är en jobbannons med titeln "Kundservicemedarbetare" hos företaget Clevry Sweden AB och publicerades på workey.se den 5 februari 2024 klockan 11:53.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey