Om företaget

REDGO, det ledande assistansföretaget i Sverige, Norge, Finland, Estland och Litauen, söker nu operatörer för att förstärka sitt team. 2022 förvärvade REDGO Falck's assistansverksamheter inom Norden och är det självklara valet för kunder i nödsituationer. Med ett av Sveriges största nätverk av bärgare och en passion för att hjälpa människor, erbjuder REDGO service och support vid punkteringar, kollisioner och driftstopp.

Din roll

Som operatör på REDGO kommer du att vara den avgörande kontaktpunkten för kunder som befinner sig i nödsituationer runt om i landet. I ett tight team kommer du erbjuda god kundservice och vägleda kunderna genom hela processen. Din förmåga att lyssna aktivt och samla in korrekt information från kunder som befinner sig i stressade situationer, för att sedan vidarebefordra den internt till en koordinator, kommer att vara avgörande för att leverera den bästa möjliga hjälpen. Kunder som ringer in kan befinna sig i Sverige eller utomlands.

Du kommer att få en omfattande utbildning för att säkerställa att du är redo att ta emot inkommande samtal från kunder med akuta assistansproblem. Utöver det kommer du också att lära dig hanteringen av backoffice för utländska kunder i Sverige eller kunder som befinner sig utomlands. Du kommer att bli expert på att använda radiobordet för att effektivt fördela assistansjobb till bärgarnätverk runt om i landet. Längre fram kommer du även att bli en certifierad försäkringsförmedlare och få möjlighet att arbeta med assistansförsäkringsportföljen.

I denna roll får du möjlighet att vara till hjälp för människor i olika nödsituationer samtidigt som du samarbetar nära med dina kollegor. Hos REDGO kommer du att få utvecklas och växa i olika delar av arbetet samtidigt som du förbättrar din kommunikationsförmåga och förmåga att anpassa dig till olika kundbehov.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Ta emot inkommande samtal från personer i behov av bärgningsbil och erbjuda snabb och effektiv hjälp

- Ge god kundservice och rådgivning till kunderna

- Samarbeta och kommunicera internt för att säkerställa att rätt bil hamnar på rätt plats i rätt tid

- Administrativa uppgifter som är kopplade till rollen

Din profil

Vi söker dig som har en eftergymnasialutbildning och studerar idag alternativt söker en deltidsroll. Du har goda kunskaper i svenska och engelska men det är även meriterande om du kan andra språk, tillexempel tyska, franska, spanska eller italienska. Du har god datorvana och det är meriterande om du har tidigare telefonvana. En bra erfarenhet att ha med sig är om du tidigare har jobbat med exempelvis kundtjänst.

Du värdesätter att hjälpa andra människor, är serviceinriktad och självgående i ditt arbetssätt. Du är en lagspelare som trivs med att samarbeta och hitta lösningar.

Omfattning: 12-30 timmar i veckan och heltid under sommaren

Detta är en en anställning direkt hos Redgo där vi på Clevry hjälper till med rekryteringsprocessen. Redgo har sitt kontor på Lidingö idag men kommer att flytta till nya lokaler på Gärdet i September 2024.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar REDGO med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, tillgång till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Detta är en jobbannons med titeln "Kundtjänstmedarbetare på deltid!" hos företaget Clevry Sweden AB och publicerades på workey.se den 2 februari 2024 klockan 15:13.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey