Om jobbet
Som 1st-line support-tekniker hos oss kommer du att arbeta parallellt med
huvudkontoret och flera olika dotterbolag och miljöer. Du kommer att ställas inför flertalet olika situationer där jobbet består av problemlösning, support, installation, leverans mm. Du arbetar både fjärrledes och ”on-site”.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

- Tilldela sig själv ärenden från ärendehanteringssystem och lösa dem.

- Besöka de användarna på huvudkontoret som behöver support där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till.

- Leverera ut hårdvara till användarna och våra gemensamma funktioner på respektive site samt hålla register på hårdvaran.

- Preparera datorer samt installera program och tillbehör.

- Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser.

- Slutföra och stänga ärenden.

- Säkerställa att leveransen från den lokala IT Avdelningen är hög inom alla ansvarsområden.

Vi söker dig som

- Har en slutförd gymnaiseutbildning, gärna inom IT

- Har erfarenhet av teknisk support och vana från felsökning av datorer i nätverksmiljö

- Goda kunskaper i svenska och engelska krävs. Mycket kontakt med användare är både inom och utom Sverige där koncernspråket är engelska.

- Är van vid dokumentation och administrativ hantering av ärenden inom IT.

Du har kunskaper inom:

- Windows 10 OS

- ActiveDirectory

- Azure AD

- Office 365

- Hårdvara samt kringutrustning

- Nätverk, trådbundet och Wifi

Som person ser vi att du har en hög social kompetens och en stor förståelse för att användarna inte alltid har kunskap inom den hård- och mjukvara som du hjälper dem med. Denna roll kräver därför att du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation samt att du alltid levererar en hög grad av service. Då problemlösning är en stor del av din vardag ser vi att detta är något du motiveras av och att du använder din kreativa förmåga för att på bästa sätt hitta lösningar.

Du tycker om att jobba tillsammans med andra men även att arbeta självständigt med eget ansvar. Du har dessutom en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som du upprätthåller en god kvalitet i det arbete du genomför. Du drivs av att lära dig nya saker och att utvecklas både personligt och professionellt.

Om Troax
Troax Group startades 1955 i småländska Hillerstorp och är idag den ledande globala leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning inom marknadsområdena Maskinskydd, Lager samt Förråd. Troax mission är att utveckla högkvalitativa och innovativa säkerhetslösningar som skyddar människor, egendom och processer.

Troax har utvecklats till en framgångsrik börsnoterad internationell koncern med 1 100 medarbetare i 45 länder. Troax erbjuder dig att jobba i multinationella team i en företagskultur som uppmuntrar till samarbete och kunskapsutbyte.

Vårt erbjudande till dig
För oss är också trevlig arbetsmiljö, balans i livet och god hälsa bland våra medarbetare viktigt. Därför får du tillgång till flextid, friskvårdsbidrag, kollektivavtal och ett bra försäkringspaket med pensionsavsättning.

Övrig information: I denna rekrytering samarbetar Troax med FollowU

För mer information kring tjänsten ring Lasse Nilsson på FollowU. 0709-881400

Välkommen med dig ansökan redan idag! Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Detta är en jobbannons med titeln "IT-Tekniker med Intern supportfunktion till Troax" hos företaget FollowU AB och publicerades på workey.se den 31 januari 2024 klockan 09:46.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey