Om bolaget och tjänsten

Klara Consulting (https://klaraconsulting.se/) är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 340 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Att komma in i förändringens tid där positiva saker händer och få axla en roll som Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra - det vill du inte missa!

Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och smarrigt fredagsfika varje fredag.

I din roll som Junior redovisningskonsult blir du en del av vårt affärsområde Fastighet.

Här jobbar vi i team och har en variation av storlek på kunders koncerner med olika inriktningar såsom förvaltning och projektutveckling av fastigheter. Denna roll är perfekt för dig som har lite eller ingen tidigare erfarenhet och är i början av din karriär. Här får du möjligheten att lära dig från grunden och chansen att snabbt utvecklas inom redovisning och ta stora steg framåt i din karriär!

Du erbjuds:

- En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling
- Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm
- En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil

Arbetsuppgifter

I rollen som Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra ansvarar du för leverantörsprocessen gentemot våra olika kunder. Du arbetar tätt tillsammans med teamet och samarbetar med dina kollegor. Du har dessutom stöttning från de andra redovisningskonsulterna som arbetar inom leverantörsreskontra hos oss. Senare kommer du att dela med dig av din kunskap och utveckla nya medarbetare.

Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:

- Hantering av fakturaflöde i diverse system

- Hantering av påminnelser och inkassokrav

- Delaktig i betalningsprocessen gentemot kund

- Agera professionellt mot kunder, besvara deras förfrågningar och bistå med åtgärder som innefattar leverantörsreskontran

- Hantering av mail, post och administrering av bolagsakter och arkivering av leverantörsmaterial

- Arbeta aktivt för att digitalisera vår process

- Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi

Vem är du?

För att trivas i rollen är du drivande, noggrann, prestigelös och en duktig teamplayer. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande. Dessutom är du nyfiken på att lära dig och är öppen för att utvecklas tillsammans med dina kollegor.

Vi söker dig som:

- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi

- Har goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift

Det är extra meriterande om du:

- Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom ett serviceyrke

- Arbetat i systemet Xledger

Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att snabbt utvecklas inom redovisning och ta stora steg framåt i din karriär!

Praktisk information

Start: Våren 2024

Placering: Stockholm, på plats på kontoret

Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning

Lön: Fast enligt överenskommelse

Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Ulf Appelgren på [email protected]

Om Klara Consulting

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, Netoffice AB, JL Ekonomi AB samt webbyrån Nitea AB. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 330 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/

Detta är en jobbannons med titeln "Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra till vårt fastighet..." hos företaget Klara Consulting Rekrytering och Interim AB och publicerades på workey.se den 29 januari 2024 klockan 16:02.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey