Vi på Nordic Nest befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail!  

Nu söker vi en ny härlig kollega som vill vara en del av vårt Finance-team i rollen som Payroll Support.

Om rollen:

Som Payroll Support på Nordic Nest kommer du ansvara för att vårt schemaläggningssystem, Quinyx, fungerar smidigt i den löpande schemaläggningen samt fungera som stöd i Quinyx-relaterade frågor. Du kommer samarbeta med vår lönespecialist för att upprätta, utveckla och kvalitetssäkra rutiner och processer inom lön. I rollen som Payroll Support kommer du arbeta med att säkerställa efterlevnad av interna kontroller, rapportera till myndigheter samt delta i lönerelaterade projekt inom verksamheten. Du kommer ingå i team Finance och rapporterar till Head of Accounting.

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara;

- Säkerställa att verksamheten är uppdaterad med de senaste lönerutinerna och löneprocesserna.

- Aktivt delta i löneberedningsprocessen och stötta lönespecialisten i det dagliga lönearbetet.

- Skapa lönefiler i Quinyx, ta fram bokföringunderlag och delta i ekonomiavdelningens månatliga bokslutsarbete.

- Ansvara för lön under lönespecialistens frånvaro.

- Hantering och administration av Quinyx, inklusive superuser-ansvar och teknisk support för chefer.

- Support till anställda, chefer och kollegor i löne- och quinyxrelaterade frågor.

Om dig:

För att lyckas i rollen som Payroll Support ser vi att du är serviceinriktad och logiskt lagd, du tycker om att arbeta med siffror och har god förmåga att pedagogiskt förklara lön för dina kollegor. Du är noggrann och målmedveten och har lätt för att hantera flera olika arbetsuppgifter. Rollen innebär många kontaktytor över bolaget, vilket kräver att du har god kommunikationsförmåga och trivs med att samarbeta.

Rätt person för denna roll har ett starkt driv att alltid arbeta med förbättringar och säkerställa en kvalitativ och effektiv löneprocess. Vi ser att du är en optimistisk person som vågar tänka nytt och som ser lösningar till varje problem. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har ett flexibelt förhållningssätt med förmåga att prioritera och hjälpa dina kollegor vid behov.

Då vi är ett expansivt företag under ständig utveckling ser vi att du ställer dig positiv till förändringar, och gillar att utveckla både dig själv och våra arbetssätt för att jobba för bästa möjliga resultat.

Dina kvalifikationer;

- Akademisk eller yrkesförberedande utbildning inom lön/schemaläggning.

- Vi tror att du behöver ha minst 2 års erfarenhet av att arbeta med schemaläggning i Quinyx för att lyckas.

- Goda lönekunskaper och erfarenhet av att skapa lön.

- Goda kunskaper i Excel och PowerPoint.

- Goda kunskaper i svenska och engelska.

Välkommen hem!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar.

Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan!

För frågor kring tjänsten välkomnas dessa till vår Head of Accounting, Malena Björneklint.
[email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Payroll Support" hos företaget Nordic Nest AB och publicerades på workey.se den 25 januari 2024 klockan 09:56.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey